Re: De'Longhi Dedica 685 - Piston erg zwaar bevestigen

2
Dat is met zo'n apparaat normaal . Ik schat dat hij 4 kg of zo weegt.Dan draait het apparaat mee bij het indraaien .
Bij serieuzere machines( de mijne weegt bijv. 65 kg) heb je dat niet.
Dus gewoon vasthouden bij het indraaien.
Alle instapmodellen zijn wat lichter van gewicht en zullen hier last van hebben.
Een volautomaat heeft dit niet.Vnl. omdat er bij zo'n machine geen portafilters gebruikt worden.

Re: De'Longhi Dedica 685 - Piston erg zwaar bevestigen

5
Ik heb ook die Dedica; ik vind het vrij eenvoudig gaan. Soms is het heel stroef; maar dan draai ik terug en bij een nieuwe poging gaat hij weer vlot. Alsof je soms fout aanzet.
Maar ik denk niet dat het dat fout aanzetten is dat je beschrijft.
Ik kan de portafilter wel met 1 hand plaatsen (hoewel; als ik er over nadenk; misschien dat ik de 2de hand toch maar klaar houdt voor moest de machine omslaan ;-)). Of ook; ik gebruik de machine veelal in de camper, en dan is ze vastgeschroefd.... Het gaat zo vlot als ik in andere machines ervaren heb.
Goede koffie; het is iedere keer een verrassing wat er uit komt ;-).... de portafilter vervangen is een verademing (in de zin dat het resultaat consistenter lijkt).
Als je je de vraag stelt of je een volautomaat wil, wil je een volautomaat. In mijn geval beslissen anderen daar over... ;-).

Walter