Ik heb bij de volautomaten gelezen dat menige volautomaat last van schimmelvorming heeft, meestal in de buurt van de molen. Kan men dat met gewoon schoonmaken voorkomen?
Ik plaats dat in deze rubriek omdat er ook menige halfautomaten zijn die een ingebouwde molen hebben.
Re: schimmelvorming?
2...omdat er ook menige halfautomaten zijn die een ingebouwde molen hebben.
"menige"?
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder
3Aseco i-steel grinder of La Pavioni Domus bar, dat zijn toch halfautomaten ?
Maar het topic gaat over schimmelvorming...
Maar het topic gaat over schimmelvorming...
4Het ging mij er om of dit op de juiste plaats stond. Ik weet dat er inderdaad enkele combi's zijn in halfautomaten-land, maar dan denk ik dat die ook zo geconstrueerd zijn met min of meer gescheiden onderdelen, dat er helemaal geen damp van de zetgroep in het maalgedeelte komt, zoals in veel superautomaten. En dan zou dit topic dus toch verhuisd kunnen worden... Wie weet hier het fijne van?
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder
5Schimmelvorming komt voor als het espressoapparaat lange tijd heeft stilgestaan, als u bijvoorbeeld op vakantie bent. Stoom en vocht zijn niet weg te denken bij de espressoapparaten. De omkasting laat meestal weing ventilatie toe.
Is dit zelf te reinigen?
Natuurlijk! Alles is zelf te doen, maar bij de meeste apparaten komt er wel wat sleutelwerk bij kijken. Vakantie is een goed moment om uw espressoapparaat een onderhoudsbeurt te laten geven. Zo bent u verzekerd van een schone en goed werkende machine als u weer (uitgerust) thuiskomt.
Ed.
Is dit zelf te reinigen?
Natuurlijk! Alles is zelf te doen, maar bij de meeste apparaten komt er wel wat sleutelwerk bij kijken. Vakantie is een goed moment om uw espressoapparaat een onderhoudsbeurt te laten geven. Zo bent u verzekerd van een schone en goed werkende machine als u weer (uitgerust) thuiskomt.
Ed.
Beleefdheid kost niets, en je koopt er alles voor.
6Schimmel ontstaat niet zomaar als iets nat is. Schimmel heeft altijd een ondergrond nodig om op te groeien. Zoals koffiemaalsel.
Maar dat probleem heb je alleen maar in superauto's. Messing, aluminium en chroom waar de meeste fatsoenlijke apparaten van zijn gemaakt schimmelen niet.
Ik heb veel rebuildprojecten gelezen. Altijd kwam men kalk tegen, soms muizen en kakkerlakken, maar nooit schimmel.
Maar dat probleem heb je alleen maar in superauto's. Messing, aluminium en chroom waar de meeste fatsoenlijke apparaten van zijn gemaakt schimmelen niet.
Ik heb veel rebuildprojecten gelezen. Altijd kwam men kalk tegen, soms muizen en kakkerlakken, maar nooit schimmel.
Is je koffie te zuur?
Is je koffie te bitter?
Is je koffie te intens?
Snap je het allemaal niet meer?
Lees dit
Is je koffie te bitter?
Is je koffie te intens?
Snap je het allemaal niet meer?
Lees dit
7...soms muizen en kakkerlakken.../