Ik ben heel benieuwd hoe dat uitpakt over 1-2 jaar.gilleko B. schreef: vr 08 okt 2021, 19:24 Het lijkt erop dat er steeds een groter aanbod komt van high end home consumer machines. Er vissen steeds meer fabrikanten in die thuisgebruik poel.
Dankzij de zegeningen van Covid-19 is het thuis zitten enorm toegenomen en hebben mensen in vaste dienst een jaar lang erg weinig uitgegeven aan uitgaan, zodat er een stuwmeer aan koopkracht is ontstaan bij deze aparte groep. Ook is de zakelijke markt van espressotentjes even wat minder dus het lekkere eten voor 'sales' ligt bij de thuis-koffie. De grote zakenbeurzen liggen al een poos op hun gat dus wie al lang direct zaken kon doen met de thuisgebruiker had een voorsprong.
Fabrikanten zijn knetter geworden van het succes van de Niche en men ontdekte ook dat er een veel grotere markt is voor mooie luxe handmalers, terwijl 'grind by weight' bij de andere malers intussen zowat een eerste vereiste is geworden, dus het is investeren, innoveren om nog een plekje te vinden op de markt.
Ik denk zelf dat er niet zoveel groei kan worden volgehouden maar wellicht heb ik het helemaal fout en schakelen nog miljoenen mensen over van hun rotzooi-nespresso naar echte machines en dan is het hek voorlopig wel van de dam en kan iedereen die voldoende kan produceren en transporteren goed geld verdienen.