Hier ben ik!

1
Dag allemaal,
Mijn naam is Jesse en ik woon in Amsterdam, ik ben net nieuw hier :-)
Ik keek al vaker op dit forum, om mezelf in te lezen, maar nu toch een account aangemaakt, want dat praat wat makkelijker mee.

Mijn set-up: een Isomac Zaffiro als machine en een Macap M4D als bonenmaler.
Ik heb koffie altijd belangrijk gevonden en het leven is simpelweg te kort voor slechte koffie :-)
Bovendien is het ambacht van zelf bonen malen in de portafilter en het maken van de koffie met een echte Italiaanse machine echt fantastisch.

Ik ben nog erg aan het wennen aan de Macap, wat maling betreft en bonen. Ik heb deze maler pas twee weken.

Hopelijk heeft iemand een mooi advies wat betreft goede bonen voor de Macap. Ik drink wel een paar espresso's per dag, dus mooie bonen zijn belangrijk, maar juist daarom kan ik me op dit moment ook weer niet de giga dure bonen veroorloven.

Op dit moment gebruik ik de Australian Medium Roast bonen, maar daarvan krijg ik de maalgraad gewoon niet goed.
Ik heb al eens een proefpakket Wakuli gehad, die waren zeker niet slecht.

Anyway, bedankt dat ik erbij mocht komen en fijne dag allen!
Groet,
Jesse

Re: Hier ben ik!

2
djezza schreef: wo 15 dec 2021, 11:53 Op dit moment gebruik ik de Australian Medium Roast bonen, maar daarvan krijg ik de maalgraad gewoon niet goed.
Ik heb al eens een proefpakket Wakuli gehad, die waren zeker niet slecht.
Bij Hoofdkwartier (https://www.hoofdkwartier-koffiebranderij.nl/) kun je veel lekkers vinden.

Als je toevallig in De Baarsjes woont kan ik je ook wel wat proef-boontjes geven.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

6
Welkom!
De Macap is wat betreft maalsel een uitstekende molen. Wat betreft instelling alleen erg lastig. Lekker beginnen met een makkelijke boon. Zowel FransG als het Hoofdkwartier kunnen je daar over uitstekend adviseren.

Verstuurd vanaf mijn SM-A525F met Tapatalk

7
HanR schreef: wo 15 dec 2021, 12:53 Welkom!
De Macap is wat betreft maalsel een uitstekende molen. Wat betreft instelling alleen erg lastig. Lekker beginnen met een makkelijke boon. Zowel FransG als het Hoofdkwartier kunnen je daar over uitstekend adviseren.

Verstuurd vanaf mijn SM-A525F met Tapatalk
Ja, ik zou graag wat meer weten ook over het instellen. Heb wel video's gecheckt, maar blijft lastig. Ik weet de basics wel, maar er schijnen twee manieren te zijn om de maalgraad in te stellen. Ik heb nu dus die Australian bonen, maar als ik die nu maal loopt de koffie er nog te snel doorheen. Maar als ik de maler fijner zet loopt ie vast. Dus, de maling moet fijner, maar dat kan dus niet bij deze bonen. Dat vind ik lastig of raar, het is maar hoe je het bekijkt. :-)