Re: Portafilter stopt niet in het midden maar iets naar rechts

6
Ondanks de vermeende standaard van 8,5 is dit vaak net te veel. De papieren vulring is inderdaad de mooiste oplossing. Theoretisch voegt deze 0,5mm toe. In de praktijk is dit minder. Als de gele siliconen ring er in zit, zou ik die sowieso handhaven.

Tot slot: die stand op 6 uur is uitsluitend voor de foto. Liever een pf die te ver doordraait, dan te strak op 6 uur zit en er tijdens de extractie terugdraait of er uit knalt.

Verstuurd vanaf mijn SM-A525F met Tapatalk

Re: Portafilter stopt niet in het midden maar iets naar rechts

8
HanR schreef:Ondanks de vermeende standaard van 8,5 is dit vaak net te veel. De papieren vulring is inderdaad de mooiste oplossing. Theoretisch voegt deze 0,5mm toe. In de praktijk is dit minder. Als de gele siliconen ring er in zit, zou ik die sowieso handhaven.

Tot slot: die stand op 6 uur is uitsluitend voor de foto. Liever een pf die te ver doordraait, dan te strak op 6 uur zit en er tijdens de extractie terugdraait of er uit knalt.

Verstuurd vanaf mijn SM-A525F met Tapatalk
Het zal wel komen omdat mijn machine niet de nieuwste meer is, maar bij mij draait ie zo ver door dat het bijna niet te doen is om 2 kopjes naast elkaar te zetten. En dat is met een 8,5mm ring. Dus ik ga binnenkort met wat papieren ringetjes aan de slag.

Andersom ook wel meegemaakt met een solis machine die de filterhouder eruit drukte. Man, dat geeft een berg rotzooi.
La Pavoni Europiccola 1989 | Fiorenzato T80 | V60 | 1zpresso JX-Pro-S