De laatste weken bak ik in een klein Rofcootje.Altijd afgehouden omdat ik zo, n ding altijd verschrikkelijk lelijk vond.En nog steeds.Ik wil per se mijn oven in de keuken en niet in de bijkeuken of schuur.De plek waar het ding nu staat zou eigenlijk mijn Lambro moeten komen.
Eigenlijk voor 2 kilo deeg per week ook niet nodig dacht ik.Echter de resultaten spreken voor zich.
Had ik 25 jaar eerder moeten doen .
Re: Het grote broodbaktopic voor koffie drinkende broodbakkers.
4512mooi
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino
4513Wat leuk! Heb je een nieuwe gekocht?cremalover schreef:De laatste weken bak ik in een klein Rofcootje.Altijd afgehouden omdat ik zo, n ding altijd verschrikkelijk lelijk vond.En nog steeds.Ik wil per se mijn oven in de keuken en niet in de bijkeuken of schuur.De plek waar het ding nu staat zou eigenlijk mijn Lambro moeten komen.
Eigenlijk voor 2 kilo deeg per week ook niet nodig dacht ik.Echter de resultaten spreken voor zich.
(ik zie trouwens minimaal verschil met jouw vorige broden)
Numbers are good but never loose the focus, a quality cup profile is not negotiable!
4514Waar zit het verschil in?
Rocket Cellini Evoluzione V2, Eureka Mignon
45152 uur voorverwarmen, houdt warmte beter vast.
Numbers are good but never loose the focus, a quality cup profile is not negotiable!
4516De workflow.Nu bak ik een heel groot brood.Eerst altijd twee.In ketel betekent dit slepen met die ketel ,je handen verbranden en je bent er eenuur mee bezig.Nu schuif ik mijn brood de oven inen een half uur laterben ikklaar Verder is het brood absoluut beter.
4518Broden uit gewone electrische oven. Na 50 minuten bakken...

Rocket Cellini Evoluzione V2, Eureka Mignon
4519Gaaf!! Een Rofco staat hier ook al heel lang op het verlanglijstje (en zal er nog wel even blijven staan). Gefeliciteerd!cremalover schreef:De laatste weken bak ik in een klein Rofcootje.Altijd afgehouden omdat ik zo, n ding altijd verschrikkelijk lelijk vond.En nog steeds.Ik wil per se mijn oven in de keuken en niet in de bijkeuken of schuur.De plek waar het ding nu staat zou eigenlijk mijn Lambro moeten komen.
Vandaag een andere variant van het bruine brood gebakken. Met zonnepitten en pompoenpitten.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
4520Supermooie busbroden! Hoe krijg je die zo mooi luchtig met de kap erop?
Wat is het gewicht van het deeg?
Wat is het gewicht van het deeg?