Re: wacht tijd na brand datum

23
Haha ik had wat stelliger moeten zijn. De doorloop zal sneller zijn. Het is qua oudheid supermarkt koffie geworden, maar nog steeds beter/mooier gebrand dan dat. Qua smaak is hij over zijn beste tijd heen. Betreft de versheid zal hij minder weerstand geven tegen de druk van je machine. Dus is het moeilijker er goede espresso mee te zetten, omdat je veel fijner moet malen. Maar qua smaak zal het nog steeds naar goede koffie smaken. Wanneer het in de espressomachine niet meer gaat kan je het ook gebruiken in een mokkapot of een andere methode. Filter kan soms ook.

25
bobbee schreef: zo 19 dec 2021, 09:22 De naked portafilter is in dit soort gevallen alleen te gebruiken incl vatendoek.
Afbeelding
En dit heb ik dus ook al meerdere keren mogen ervaren, haha. Ik begon met supermarkt koffie (fout 1) en dacht voor dat mooie straaltje die diezelfde supermarkt boon wel even in een naked portafilter te doen (fout 2 t/m 37,4)

Mijn muur en ikzelf hebben er vandaag de dag nog steeds spijt van :oops:
Current gear:
Lelit Bianca V3-White - Eureka Mignon Oro "SD" - Commandante C4-Nitro+RedKlix -
Chemex - Aeropress - French Press - Mokapot (Joy/Resolve)

* Allow yourself to become the best version of yourself - You deserve nothing less! *

27
@Bobbee:

Volgens mij wel. VST is wat ik standaard bij de Sage machine heb gekregen, geloof ik? :|

Anyhoe: best feestje wel helaasch. Doen we niet meer :mrgreen:
Current gear:

* Allow yourself to become the best version of yourself - You deserve nothing less! *

28
Warheart schreef:@Bobbee:

Volgens mij wel. VST is wat ik standaard bij de Sage machine heb gekregen, geloof ik? :|

Anyhoe: best feestje wel helaasch. Doen we niet meer :mrgreen:
Nee, dat is geen vst bakje. Dan spuit het een meter verder!
Afbeelding
Numbers are good but never loose the focus, a quality cup profile is not negotiable!

30
ArjenT5R schreef: di 04 jan 2022, 19:11 Sage? Kun je daar koffie mee zetten ja? :shock:
Jaaa, ieder zijn kwaliteiten eh :lol:
Current gear: