brandblaar

1
Ik leunde Zondag tegen mijn E61 met mijn elleboog.
Nu dus een brandblaar ter grote van een 2 euro stuk.Zo'n dikke met een bult vocht eronder.
Niet gedacht dat zo'n ding zo heet zou worden. :(

Maar die kop is dus godsgruwelijk heet.

Re: brandblaar

2
Ja, die kop zit nu eenmaal rond de 93C hè? Ik denk dat we daar allemaal al wel eens pijnlijk aan herinnerd zijn :lol: .

En kende je deze al?: KLIK!
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder

3
Heb ik dus geen last van bij mijn La Peppina. En die groep is toch ook een 90+ graden.
Soms vouw ik mijn handen even om de ketel (94 graden, afhankelijk van bonen) als ik koude handen heb.
Is je koffie te zuur?
Is je koffie te bitter?
Is je koffie te intens?
Snap je het allemaal niet meer?
Lees dit

4
Maar bij jou zou dan weer de hele machine kunnen omvallen als je onvoorzichtig bent, waardoor je bijna kokend water over je heen krijgt :o ;) .

Nee, serieus: het is natuurlijk een nadeeltje van die uitstekende E61, dat sommige andere machines niet hebben.
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder

5
Dat is alleen bij de latere versies van de La Peppina. De vroege versies hebben een bredere basis en hebben niet de neiging om te vallen.
En het gaat niet over E61 vs. andere machines, het gaat om dat jullie je branden en dat ik daar geen last van heb terwijl de groepen toch allebei ongeveer even heet zijn.
Is je koffie te zuur?
Is je koffie te bitter?
Is je koffie te intens?
Snap je het allemaal niet meer?
Lees dit

6
Ik zat maar een beetje te stoken... :D Misschien bestaan er ook wel machines waarbij je het gevaar loopt geëlektrocuteerd te worden!

7
De kop van mijn Ponte wordt ook gloeiend heet.
Net nog gebruikt en die houd ik toch maar.Ideaal voor een rappe espresso.

Nadeel is het verschil in vereiste maling.
De maling voor mijn quick levert bij mijn Ponte nog geen druppel koffie op.
Vaak vergeet je de maler te verstellen waardoor je koffie weggooit.

8
Opvallend! Vaak wordt aangeraden om bij hendelmachines juist een fijnere maling te gebruiken die je vervolgens nauwelijks tampt...

Wel leuk dat je hem houdt!