Hoi ik ben nieuw

1
Hey!

Mijn naam is Lars, ik ben sinds kort in de wereld van koffie gedoken en kwam dit forum tegen, een account aangemaakt is zo gedaan.

Ik heb via Marktplaats een mooie Vibiemme op de kop getikt. Even uit elkaar gehaald en ontkalkt, nu aan het genieten van heerlijke koffie van BOOT. Een koffiemolen komt er nog bij, maar laat het nu nog even zoals het is.
.....Mochten jullie tips hebben voor een leuke koffiemolen om mee te beginnen hoor ik het graag! (budget ±€300)

Ik hoop veel te kunnen leren op dit forum :geek:

Bye,
Lars

Re: Hoi ik ben nieuw

2
Welkom Lars! Lijkt me een mooie machine om mee aan de slag te gaan. Heb je ook een foto van je setup?

Als ik het goed begrijp heb je op dit moment nog geen maler? In het prijssegment tot €400 heb je eigenlijk niet heel veel keuze, maar de keuze die er is, zijn op zich wel prima. De Specialita is momenteel veruit favoriet en sluit me daar ook wel bij aan. Het is niet de beste maler, maar kent eigenlijk ook geen slechte punten en een stap omhoog kost al snel het dubbele (al wordt de Mignon XL ook steeds aantrekkelijker geprijsd).

Een goed alternatief en single dose maler is de G-Iota. Ook de Mignon Silenzio is wel oké, maar voor die paar tientjes zou ik dan eerder de Specialita adviseren vanwege die iets grotere schijven en timer.
Ik brand mijn eigen koffie op een bedenkelijk niveau.

5
Hoi en welkom!

Voor rond de 100 euro kun je ook een tweedehands horecamaler op de kop tikken. Die zijn lomp, luid en hebben veel retentie, maar ze malen wel prima!

Kun je fatsoenlijk espresso zetten en doorsparen voor iets fancy'ers.

Succes!
La Pavoni Europiccola 1989 | Fiorenzato T80 | V60 | 1zpresso JX-Pro-S

7
Hi Lars

Welkom op het forum! Staat op MP een oudere Macap M7 te koop. Denk dat je die voor een zacht prijsje kan komen halen. Heb ik ook gehad en is een prima ding. Borsteltje erbij en ik gebruikte die met weinig retentie.

Verder succes met het avontuur van espresso!