Filterbakje voor Sage machine *VST/IMS kwaliteit

1
Ik ben op zoek naar een filtermandje (rond de 18 gram/2kops niveau) die ik in de sage 53/54mm Portsfilte kan plaatsen.

Eens kijken waar nog zoal wat winst valt te behalen. De kwaliteit die bij de machine geleverd is qua bakjes, valt bij nadere inspectie aardig ruk.

Dus...
Current gear:
Lelit Bianca V3-White - Eureka Mignon Oro "SD" - Commandante C4-Nitro+RedKlix -
Chemex - Aeropress - French Press - Mokapot (Joy/Resolve)

* Allow yourself to become the best version of yourself - You deserve nothing less! *

Re: Filterbakje voor Sage machine *VST/IMS kwaliteit

2
Ik heb niets, maar kan IMS 54mm voor je bestellen.
De enige in Nederland welke ik gevonden heb is Blommers.
Bij Giraffe maak je misschien ook een kans. Dat is een serieuze zaak en die voeren ook Sage.
Alles is natuurlijk beter dan de pressurized dingen.
Als je op afstand iets koopt even opletten. Er zijn filterbakjes met een buitendiameter van 70mm en met een buitendiameter van 62,5.
De grotere zijn als ik het goed heb voor de nieuwere types.

3
HanR schreef: vr 04 feb 2022, 23:37 Ik heb niets, maar kan IMS 54mm voor je bestellen.
Bij Giraffe maak je misschien ook een kans. Dat is een serieuze zaak en die voeren ook Sage.
Als je op afstand iets koopt even opletten. Er zijn filterbakjes met een buitendiameter van 70mm en met een buitendiameter van 62,5.

Die van Blommers is van het merk Crèma? Is dat vergelijkbaar met IMS?

De Sage levert zowel Dual Wall als Enkelwandige bakjes (waarvan ik altijd meende dat die laatste niet pressurised gedoe was). Maar waar ik meer mee zit, is dat ik bij nader inspectie ( met een loepje) gezien heb dat de maak-kwaliteit van het meegeleverde bakje aardig ruk is. Elk gaatje lijkt zo'n beetje een andere diameter te hebben. Weinig nauwkeurig wel, haha.
Current gear:
Lelit Bianca V3-White - Eureka Mignon Oro "SD" - Commandante C4-Nitro+RedKlix -
Chemex - Aeropress - French Press - Mokapot (Joy/Resolve)

* Allow yourself to become the best version of yourself - You deserve nothing less! *

4
Warheart schreef:
HanR schreef: vr 04 feb 2022, 23:37 Ik heb niets, maar kan IMS 54mm voor je bestellen.

Die van Blommers is van het merk Crèma? Is dat vergelijkbaar met IMS?

De Sage levert zowel Dual Wall als Enkelwandige bakjes (waarvan ik altijd meende dat die laatste niet pressurised gedoe was). Maar waar ik meer mee zit, is dat ik bij nader inspectie ( met een loepje) gezien heb dat de maak-kwaliteit van het meegeleverde bakje aardig ruk is. Elk gaatje lijkt zo'n beetje een andere diameter te hebben. Weinig nauwkeurig wel, haha.
Dat is ook wel een beetje het ding met meegeleverde bakjes. Volgens levert alleen lelit kwaliteit filterbakjes bij hun machines ism IMS

Is het ook een idee om de Sage te verkopen en een mooie desnoods 2e hands machine te kopen met losse maler? Volgens mij heb je de smaak te pakken en gaat dit binnen niet al te lange tijd toch wel gebeuren...
Afbeelding
Numbers are good but never loose the focus, a quality cup profile is not negotiable!

7
Bij een winkel in België hebben ze zowel VST als IMS baskets, de 54mm alleen in IMS:
https://www.crossroast.be/product/ims-c ... b662th26m/

Let op! deze gaat alleen in een naked PF omdat ze te hoog zijn voor de PF die bij de machine zit. Als je toch tussentijds deze weg gaat voordat je aan het "echte werk" begint dan graag even een PB: ik wil er ook wel 1 of 2, dan kunnen we misschien iets fixen om de verzending (10 euro) beperkt te houden.

- Erik
Londinium R - Option-O P80 - Umikot Planetary Distribution Tool by FrancisPavoni - Puqpress - Aeropress - Flair GO - Aergrind V3 - Puckrake (gold edition) by ArjenT5R™