RigolleM schreef: ma 07 feb 2022, 17:17
Ik heb bij Fixpresso, bij Abdul dus, mijn Lelit Bianca gekocht.
Eerste vraag die hij stelde, hoeveel en wat ga je drinken. Uit mijn antwoord: veel melk geörienteerde dranken voor een 2 à 3-tal personen, was een dual boiler zijn uitkomst, wat in mijn hoofd ook al het geval was. Nu nog beslissen Bianca of Profitec. Ik had de Bianca nog nooit in het echt gezien en was dus op slag verkocht voor de looks van de Bianca, de hoekerige Profitec vond ik minder mooi. De extraas die je bij een Bianca krijgt kosten toch al gauw een paar honder euro, dus de keuze was ook een beetje uit economisch standpunt. Een dual boiler rond de 2k met flow control, naked portafilter, goede tamper,.. 6 maand later was het toch een goede keuze die ik toen gemaakt heb, en geen spijt dat het geen Profitec is geworden.
De maler had ik al gekocht, een Niche Zero, maar inderdaad hij had enkel Eureka staan...
Ik was tevreden van Abdul zijn service, kent zijn vak en doet ook het onderhoud van de toestellen (nog geen ervaring mee).
ja ik ben er nog totaal niet aan uit - kans bestaat nog dat ik voor dual boiler ga

. Het stomen van de melk vlàk na of zelfs tijdens de espresso lijkt me wel wat. Het esthetische is voor mij persoonlijk minder een ding, ik vind het vooral belangrijk dat het goed werkt en lang meegaat (enkel die Lelit Elizabeth vind ik echt afschuwelijk).
Ik vraag me wel af als ik toch voor dual boiler zou gaan, waar het verschil dan ligt tussen Lelit Elizabeth, Profitec 300, Profitec 600 en Lelit Bianca. Er zit toch een prijsrange van een 1000 tussen die modellen... Ik ken er te weinig van denk ik om te zien waar dat prijsverschil vandaan komt...?
De Bianca ligt eigenlijk boven m'n oorspronkelijke budget. Maar het kan wel. Enerzijds denk ik: moet ik een rolls royce kopen als een volvo ook goed 'genoeg' is? Anderzijds denk ik: het is sowieso al een investering, ik wil investeren voor jaren, zelfs al heeft die features die ik morgen misschien niet ga gebruiken, ik ga over twee jaar misschien blij zijn dat die die dan wel heeft?
Dilemma's dilemma's... het leven was eenvoudiger toen ik nog Senseo dronk of de Starbucks binnenstapte