Re: De koffie drinkende muziekliefhebbers

141
fransg schreef:
omeCo schreef: wo 09 feb 2022, 11:54 Behalve Prince zie je Jeff Lynne (met hoedje) van Electric Light Orchestra (ELO), Tom Petty (zonder hoedje) en Steve Winwood (doet eerste solo).
Dank! Ik had die namen ergens weleens gehoord. Toennet alle drie even via TIDAL afgesnuffeld. Winwood klinkt dan nog het meest interessant, de andere twee zijn meer simpel voor als je in de auto op weg bent naar je werk en even geen moeilijk gedoe aan je kop wil, denk ik.

Geen wonder dat Prince pas later op kwam en meteen center stage veroverde.
Haha, mooie analyse! Genoemde sterren stonden met ontzag diep in de schaduw van de Meester. Ik las ergens dat dit optreden van Prince misschien wel het beste ‘hold my beer’ moment ooit is.
Ik vond nog een video van een gitarist die de solo helemaal uitpluist. Ik ben niet thuis in het notenschrift maar je krijgt een heel mooi beeld van hoe briljant deze solo is. Geïmproviseerd maar nergens toevallig. Interesse? Hier staat ie:

https://youtu.be/6F97BbZkpLk

142
omeCo schreef: wo 09 feb 2022, 09:43
bobbee schreef:
omeCo schreef: Dit past niet in mijn oren.

Ik heb wel wat anders. Voor fans van The Beatles en Prince. Een legendarische uitvoering van ‘While My Guitar Gently Wheeps’

Enjoy!

https://youtu.be/dWRCooFKk3c
Zo jammer dat die niet bijzonder oud is geworden.
Ja! Ik was er goed kapot van.

Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Zo zie je hoe smaken verschillen .Ik heb hem en zijn muziek altijd ronduit verschrikkelijk gevonden.
Generatiekloof.
Ik merk echt dat ik ouder aan het worden ben. De afstand tussen de jeugd en mezelf is niet meer te overbruggen.
Nu was ik een 30er toen Prince hot was .Misschien was ik toen al oud voor mijn leeftijd.

143
cremalover schreef:
omeCo schreef: wo 09 feb 2022, 09:43
bobbee schreef:Zo jammer dat die niet bijzonder oud is geworden.
Ja! Ik was er goed kapot van.

Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Zo zie je hoe smaken verschillen .Ik heb hem en zijn muziek altijd ronduit verschrikkelijk gevonden.
Generatiekloof.
Ik merk echt dat ik ouder aan het worden ben. De afstand tussen de jeugd en mezelf is niet meer te overbruggen.
Nu was ik een 30er toen Prince hot was .Misschien was ik toen al oud voor mijn leeftijd.
Ach, leeftijd zegt niet zoveel. Mijn oma heeft het Prince concert dat begin jaren ‘80 rechtstreeks op tv werd uitgezonden (was een concert in Syracuse volgens mij), helemaal gekeken en ervan genoten. Ze was toen begin 70 schat ik.
Het is ook een beetje love it or hate is bij Prince.

Ben wel benieuwd, heb je de video bekeken? Het is niet de Prince zoals de meesten hem kennen.

144
cremalover schreef: wo 09 feb 2022, 17:27 Nu was ik een 30er toen Prince hot was .Misschien was ik toen al oud voor mijn leeftijd.
Ik ben van 1955 en vond Prince, of later TAFKAP, in mijn jeugd helemaal niks. Ben hem pas de laatste 10 jaar gaan waarderen. En zo kende ik in mijn jeugd niks van Robert Wyatt en Soft Machine en nu vind ik hun prachtig!
Machine voor mijn vrouw: QuickMill 3000. Werkruimte: Rancilio Silvia PdG V2 en La Pavoni Europiccola.
Molen: Mini Mazzer & Mazzer Major.