Re: De koffie drinkende muziekliefhebbers

152
gilleko B. schreef:Ik weet niet hoe het komt, word dit jaar zestig en kon er achter dat ik die traditionele echte smartlappen ( geen Andrae Hazes) steeds practiger vind. Zoals deze, imposant naast Jacques Herb en de Riwi's, de Heikrekels, de Zangeres zonder Naam, Silvan Poons en Oetze Verschoor. Prachtig vind ik het allemaal.

https://youtu.be/Z8yqFAa6zxU

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Numbers are good but never loose the focus, a quality cup profile is not negotiable!

De koffie drinkende muziekliefhebbers

153
gilleko B. schreef:Ik weet niet hoe het komt, word dit jaar zestig en kon er achter dat ik die traditionele echte smartlappen ( geen Andrae Hazes) steeds practiger vind. Zoals deze, imposant naast Jacques Herb en de Riwi's, de Heikrekels, de Zangeres zonder Naam, Silvan Poons en Oetze Verschoor. Prachtig vind ik het allemaal.

https://youtu.be/Z8yqFAa6zxU

Afbeelding
Tip: Willie Alberti - De Dievenwagen
Was ik als kind ernstig van onder de indruk!

https://youtu.be/LxLwY_jNsgM
Laatst gewijzigd door omeCo op do 10 feb 2022, 21:41, 1 keer totaal gewijzigd.

154
cremalover schreef:
omeCo schreef: wo 09 feb 2022, 09:43
bobbee schreef:Zo jammer dat die niet bijzonder oud is geworden.
Ja! Ik was er goed kapot van.

Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Zo zie je hoe smaken verschillen .Ik heb hem en zijn muziek altijd ronduit verschrikkelijk gevonden.
Generatiekloof.
Ik merk echt dat ik ouder aan het worden ben. De afstand tussen de jeugd en mezelf is niet meer te overbruggen.
Nu was ik een 30er toen Prince hot was .Misschien was ik toen al oud voor mijn leeftijd.
Herken ik wel. Ook ik ben niet gek op Prince. Ook niet gek op Arno en Gratje trouwens.

Ben toch ook wel een kind van mijn tijd: ben bijvoorbeeld veel numners van de Rolling Stones steeds mee gaan waarderen en ook van JJ Cale en Eric Clapton. Maar veel oude soul nummers en ook de nodige jazz en klassiek en Braziliaanse muziek.Kan heel divers zijn. Veel van de voorbeelden van muziek die jullie hebben genoemd kan ik overigens ook wel waarderen. En ook wel hele andere soorten muziek, zoals bijvoorbeeld Mayra Andrade, een jonge representant van Kaapverdiaanse muziek: tidal.com/browse/video/37772616
Rocket Cellini Evoluzione V2, Eureka Mignon

155
Toennet las ik dit in de Volkskrant:
Vaste prik in recensies: Lise Davidsen heeft geen stem, maar een Stem. 'Vraag me niet hem te beschrijven', zegt ze. 'Hij is deel van mijn lichaam en ligt niet in een vitrine voor me. Maar ik weet hoe hij werkt, onderhoud hem goed en leef gezond. Dat is in coronatijd trouwens lastig genoeg. Ik studeer, sport, rust uit, treed op, maak een wandeling en keer terug naar het hotel. Niet ziek worden is het devies, het sociale schiet er te vaak bij in.'
Dus meteen in de Tidal gekeken of er wat van haar stond en inderdaad, ze kan goed zingen!
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

160
ErikvW schreef: vr 11 feb 2022, 08:28 Ook briljant en Nederlands. Al valt deze niet in de categorie "easy listening"...
Ja, die is goed. Heb ooit een interview van hem gelezen hoe hij mannen als Rick Wakeman heeft benaderd om te vragen of ze een stukje willen inspelen voor zijn muziek. En de meeste deden dat gewoon!
Machine voor mijn vrouw: QuickMill 3000. Werkruimte: Rancilio Silvia PdG V2 en La Pavoni Europiccola.
Molen: Mini Mazzer & Mazzer Major.