Re: Koepoort ervaringen & tips?

26
Ook al zie ik wat gemixte reacties, over het algeheel zie ik overwegend positieve reviews van Koepoort voorbij komen.

Ik heb nog ongeveer 1KG van de Zwarte Roes Blend No1 te gaan en dan ga ik daar ook maar eens een proefpakket (of 2) proberen.

Maar ja, sinds Single Dozen gaat zo'n zakje een stuk langzamer omdat je nagenoeg niks weg gooit eh :)

Iedereen super bedankt voor de input!
Current gear:
Lelit Bianca V3-White - Eureka Mignon Oro "SD" - Commandante C4-Nitro+RedKlix -
Chemex - Aeropress - French Press - Mokapot (Joy/Resolve)

* Allow yourself to become the best version of yourself - You deserve nothing less! *

27
bobbee schreef: za 19 feb 2022, 07:40 Beans, Hope, geen verkoop aan particulieren, wel in webshop...
Ik geloof het wel en bestel tzt andere koffie wel ergens anders.
Afbeelding

C´est moi Bob, die bij Beans Coffee Roasters werkt. Alweer twee jaartjes inmiddels. :) www.beanscoffee.nl

Is een private label roaster dus inderdaad geen particuliere verkoop / webshop. Maar wel 30% klantenbestand als koffie speciaalzaken, door het hele land verspreid. Helaas dan weer geen goed overzicht daarvan openbaar beschikbaar, heeft o.a. met concurrentie e.d. te maken. Bovendien, "onze" koffies worden in die zaakjes onder eigen naam verkocht, wij staan er dus niet op vermeld, dus dan zou het sowieso ietsje gissen worden, sommige zaken hebben ruim aanbod, met koffie van andere branders.
Maar als je in de buurt ben van Weert, rijd dan ietsje verder door - wij branden ook wat lichter ;-) , naar Ittervoort en je krijgt wat proefzakjes van me. En dan zien we wel verder wie, wat en waar er bonen verkocht worden. Forumlid Loc uit Weert kwam van de week ook langs, voor de opbergpotjes (zie adv. elders op forum) en hij vroeg ook meteen waar bonen te koop zijn. (Niet in Weert, wel in Roermond).
Ah! How sweet coffee tastes, more delicious than a thousand kisses, milder than muscatel wine.
Coffee, I have to have coffee, and, if someone wants to pamper me, ah, then bring me coffee as a gift!

The Coffee Cantata - J.S.Bach

28

pichichi schreef:
bobbee schreef: za 19 feb 2022, 07:40 Beans, Hope, geen verkoop aan particulieren, wel in webshop...
Ik geloof het wel en bestel tzt andere koffie wel ergens anders.
Afbeelding

C´est moi Bob, die bij Beans Coffee Roasters werkt. Alweer twee jaartjes inmiddels. :) www.beanscoffee.nl

Is een private label roaster dus inderdaad geen particuliere verkoop / webshop. Maar wel 30% klantenbestand als koffie speciaalzaken, door het hele land verspreid. Helaas dan weer geen goed overzicht daarvan openbaar beschikbaar, heeft o.a. met concurrentie e.d. te maken. Bovendien, "onze" koffies worden in die zaakjes onder eigen naam verkocht, wij staan er dus niet op vermeld, dus dan zou het sowieso ietsje gissen worden, sommige zaken hebben ruim aanbod, met koffie van andere branders.
Maar als je in de buurt ben van Weert, rijd dan ietsje verder door - wij branden ook wat lichter ;-) , naar Ittervoort en je krijgt wat proefzakjes van me. En dan zien we wel verder wie, wat en waar er bonen verkocht worden. Forumlid Loc uit Weert kwam van de week ook langs, voor de opbergpotjes (zie adv. elders op forum) en hij vroeg ook meteen waar bonen te koop zijn. (Niet in Weert, wel in Roermond).
Ah! Ok!

Leuk. Ik snap dat er geen lijstje is door concurrentie, wel jammer. Zou mooi zijn als er een leverancier is in Emmen e.o.
Of ik nog in de buurt kom van Weert weet ik niet. Ik kom daar eigenlijk nooit. Maar wie weet, wel tof aanbod van je!
Succes met Beans!
Afbeelding
Numbers are good but never loose the focus, a quality cup profile is not negotiable!

29
Nou ik ben heel benieuwd! Denk nog een dag of 2 en dan kunnen we gaan omschakelen. 1 koffie die wel net voorbij de volle week is gebrand (de 15e) maar dat is niet zo'n ramp. Dat wordt gewoon de eerste die we gaan proeven. Wel ook leuk om te zien dat de proefpakketten wisselen.

Omdat ik wat onderhoud spul bij van Pommeren heb ingeslagen, ook maar gelijk 1 zakje van hun Dark Roast om te proberen. Geen Branddatum er op te bekennen helaas, maar als we uitgaan van een houdbaarheidsdatum van 1 jaar, dan is ie max een maandje oud.
Current gear:

* Allow yourself to become the best version of yourself - You deserve nothing less! *
Bijlagen

30
Goed.

Inmiddels ben ik alweer een tijdje van de Koepoort af en terug naar het "vertrouwde honk " van Hoofdkwartier.

Om toch even een soort van input voor de zoekenden te geven:

Prima brander, dat Koepoort. Je kunt er best een proefpakketje of 2 vandaan laten komen en proeven wat er gebeurt tussen de verschillende bonen. Ware dat ze qua branden voor alle bonen een beetje hetzelfde profiel lijken aan te houden, kon ik wel een degelijk onderscheid maken tussen wat zwaardere en lichtere types.

Ze hebben een interessante prijs, zeker voor vers gebrande boontjes die toch zeker niet sl3cht van kwaliteit zijn.

Voor degene die naar echt exclusief zoeken is het minder geschikt denk ik. De smaak is go3d, maar geen WoW factor. Mag je denk ik ook niet verwachten voor de genoemde prijs.

Al met al, als je ze nog niet geprobeerd hebt: absoluut een "shot " waard :ugeek:
Current gear: