Re: Man en mes

661
Ik vind dat met die slijpstenen ook te veel gedoe. En super mooi profi scherp gemaakt wordt evengoed weer bot na verloop van tijd. Als de slijper mijn buurman was zou ik de messen er elke week even heen brengen maar ik krijg het vlees en de kartonnen dozen zo ook wel stuk.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

663
fransg schreef:
Joste schreef: do 17 feb 2022, 09:46 Zo'n ding met rolletjes hadden ze bij mij in de familie. Daar heb ik twee messen volledig mee naar de galemiezen geholpen. Die durf ik niet meer te gebruiken.
Men moet ook niet proberen de rolletjes door te snijden, maar deze er in een hoek langs te laten glijden.
Ik heb het ongetwijfeld helemaal verkeerd gedaan. Maar ik begin er toch maar niet meer aan.
Rocket Cellini Evoluzione V2, Eureka Mignon

665
Haha, herkenbaar. Vind zelf het slijpen ook wel zen, maar kom ook wel tot de realisatie dat ik het te vaak te lang uitstel.

Ben ook los gegaan op het aanschaffen van slijpstenen, maar uiteindelijk is één goede steen ook wel voldoende. Vond de 1000 nog iets te ruw en de 220 alleen gekocht om mijn oude messen op te lappen die ik vervolgens nooit meer gebruik. Enkel een 1500 zou voor de meeste thuiskoks waarschijnlijk al een wereld van verschil zijn.
Ik brand mijn eigen koffie op een bedenkelijk niveau.

667
cremalover schreef:Je moet. uitkijken dat dit niet weer een obsessie wordt.
Ik ben daar gevoelig voor.Heb voor 1000 e slijpstenen liggen.Tot 20000. Voor keukenmessen heb je meer dan genoeg aan een belgische blauwe.
Of de genoemde Norton.
Of een corticule?
Rocket Cellini Evoluzione V2, Eureka Mignon

668
Joste schreef: vr 18 feb 2022, 10:07
Ik ben daar gevoelig voor.Heb voor 1000 e slijpstenen liggen.Tot 20000. Voor keukenmessen heb je meer dan genoeg aan een belgische blauwe.
Of de genoemde Norton.
Of een corticule?
Heb ik. Daar zitten enorme verschillen in. Moet je net geluk hebben wat je krijgt.

669
Ypuh schreef:Haha, herkenbaar. Vind zelf het slijpen ook wel zen, maar kom ook wel tot de realisatie dat ik het te vaak te lang uitstel.

Ben ook los gegaan op het aanschaffen van slijpstenen, maar uiteindelijk is één goede steen ook wel voldoende. Vond de 1000 nog iets te ruw en de 220 alleen gekocht om mijn oude messen op te lappen die ik vervolgens nooit meer gebruik. Enkel een 1500 zou voor de meeste thuiskoks waarschijnlijk al een wereld van verschil zijn.
Slijpstenen.jpg
Zo gelijk dure van Shapton
Afbeelding
Wel goed dat je gelijk er een steen bij hebt gekocht om de slijpsteen uit te vlakken.

Afbeelding

670
cremalover schreef:
Joste schreef: vr 18 feb 2022, 10:07
Of de genoemde Norton.
Of een corticule?
Heb ik. Daar zitten enorme verschillen in. Moet je net geluk hebben wat je krijgt.
Je hebt een punt!!!!

Afbeelding