In maart doen we een keertje de Monsooned Malabar van Aspinwall als koffie v/d maand, de container met PNG komt begin maart aan en voordat je dan door het inklaren en QC process heen bent... Wordt waarschijnlijk de maand daarop, alhoewel er ook alweer een leuke koffie uit Panama onderweg is die misschien eerder aan de beurt is.gilleko B. schreef: vr 25 feb 2022, 01:34 Hangt af van je smaak, maar voor espresso brandt Björn Aerts van Dutch Barista heerlijke bonen, w.o..voor mij smaakknallers de Los Angeles en de Amatillo Pacamara. In maart komt het Hoofdkwartier met bonen uit Nieuw Guinea geloof ik. Daar ben ik heel benieuwd naar. Daarnaast heb je de Brandzaak (brandt doorgaans wat donkerder), Giraffe, Fascino. Zijn wat betaalbaarder dan Dutch Barista. Dutch Barista en Hoofdkwartier bestel ik regelmatig, soms Brandzaak. Soms beschikken ze over een bijzondere batch bonen, dan gelijk bestellen ivm de smaak. Er zullen vast nog meer goede branders zijn.
Re: Zie door de bonen het bos niet meer.
12SpannendPti schreef:In maart doen we een keertje de Monsooned Malabar van Aspinwall als koffie v/d maand, de container met PNG komt begin maart aan en voordat je dan door het inklaren en QC process heen bent... Wordt waarschijnlijk de maand daarop, alhoewel er ook alweer een leuke koffie uit Panama onderweg is die misschien eerder aan de beurt is.gilleko B. schreef: vr 25 feb 2022, 01:34 Hangt af van je smaak, maar voor espresso brandt Björn Aerts van Dutch Barista heerlijke bonen, w.o..voor mij smaakknallers de Los Angeles en de Amatillo Pacamara. In maart komt het Hoofdkwartier met bonen uit Nieuw Guinea geloof ik. Daar ben ik heel benieuwd naar. Daarnaast heb je de Brandzaak (brandt doorgaans wat donkerder), Giraffe, Fascino. Zijn wat betaalbaarder dan Dutch Barista. Dutch Barista en Hoofdkwartier bestel ik regelmatig, soms Brandzaak. Soms beschikken ze over een bijzondere batch bonen, dan gelijk bestellen ivm de smaak. Er zullen vast nog meer goede branders zijn.

13En begin niet met proefpakketten. Eer je de koffie goed hebt afgesteld is het zakje leeg en kun je opnieuw beginnen
.
Beste om een tijdje dezelfde koffie aan te houden en daar het beste uit proberen te halen. Dan krijg je het allemaal een beetje in de vingers. En dan gaan variëren met andere koffies.
Beste om een tijdje dezelfde koffie aan te houden en daar het beste uit proberen te halen. Dan krijg je het allemaal een beetje in de vingers. En dan gaan variëren met andere koffies.
Thuis: Londinium 1P * Weber Key
Vakantie: Flair 58 * Weber HG-1
Werk: Aeropress * Commandante C40
Vakantie: Flair 58 * Weber HG-1
Werk: Aeropress * Commandante C40
14Wijze woorden van Manduca, zou minimaal met 500 gram beginnen, en de volgende keer weer. Dan weet je wat die koffie doet bij een bepaalde brewratio.manduca schreef:En begin niet met proefpakketten. Eer je de koffie goed hebt afgesteld is het zakje leeg en kun je opnieuw beginnen.

15Volgens mij is er al een proefpakket besteldgilleko B. schreef:Wijze woorden van Manduca, zou minimaal met 500 gram beginnen, en de volgende keer weer. Dan weet je wat die koffie doet bij een bepaalde brewratio.manduca schreef:En begin niet met proefpakketten. Eer je de koffie goed hebt afgesteld is het zakje leeg en kun je opnieuw beginnen.
️

16Ha ha! Ok! Heb gelezen dat boontjes ook in de vriezer kunnen. (Heb bij Brandzaak inderdaad een proefpakket besteld.)omeCo schreef: vr 25 feb 2022, 10:07Volgens mij is er al een proefpakket besteldgilleko B. schreef:Wijze woorden van Manduca, zou minimaal met 500 gram beginnen, en de volgende keer weer. Dan weet je wat die koffie doet bij een bepaalde brewratio.manduca schreef:En begin niet met proefpakketten. Eer je de koffie goed hebt afgesteld is het zakje leeg en kun je opnieuw beginnen.
️
Met grotere zakken van één en hetzelfde beginnen dus. Gaan we doen!
Daarnaast zie ik in de posts een aantal adressen steeds terugkeren, dus ook dat is waardevolle informatie. Thanks!
Overigens ben ik nog steeds vol vertrouwen dat het allemaal gaat lukken hoor. Als je ziet wat mijn huidige set up is (en dat ik daar iets uit weet te toveren wat best ok is), dan kan het alleen maar beter worden.
17Mooie ontdekkingsreis toch? Ik ben benieuwd naar je ‘reisverslag‘KoffieBar schreef:Ha ha! Ok! Heb gelezen dat boontjes ook in de vriezer kunnen. (Heb bij Brandzaak inderdaad een proefpakket besteld.)omeCo schreef: vr 25 feb 2022, 10:07Volgens mij is er al een proefpakket besteldgilleko B. schreef:Wijze woorden van Manduca, zou minimaal met 500 gram beginnen, en de volgende keer weer. Dan weet je wat die koffie doet bij een bepaalde brewratio.
️
Daarnaast zie ik in de posts een aantal adressen steeds terugkeren, dus ook dat is waardevolle informatie. Thanks!
Overigens ben ik nog steeds vol vertrouwen dat het allemaal gaat lukken hoor. Als je ziet wat mijn huidige set up is (en dat ik daar iets uit weet te toveren wat best ok is), dan kan het alleen maar beter worden.
18Mooie ontdekkingsreis toch? Ik ben benieuwd naar je ‘reisverslag‘KoffieBar schreef:Ha ha! Ok! Heb gelezen dat boontjes ook in de vriezer kunnen. (Heb bij Brandzaak inderdaad een proefpakket besteld.)omeCo schreef: vr 25 feb 2022, 10:07Volgens mij is er al een proefpakket besteldgilleko B. schreef:Wijze woorden van Manduca, zou minimaal met 500 gram beginnen, en de volgende keer weer. Dan weet je wat die koffie doet bij een bepaalde brewratio.
️
19Leuk zo'n pakket, als je dan op enig moment denkt, dit is de lekkerste dan ga je daar brouwmatig mee los.
️
️Re: Zie door de bonen het bos niet meer.
20Die is lekker. Heb 'm alleen nog maar as french press gedrinken, ben benieuwd hoe deze er als espresso uitkomt.omeCo schreef: do 24 feb 2022, 19:42 Hier ga je veel reacties op krijgen. Lekkere en goede bonen genoeg. Ik trap af met Brasil Yellow Bourbon van Brandzaak: melkchocolade en karamel.
Voor het gemak: https://www.brandzaak.nl/brasil-yellow- ... MwQAvD_BwE