Onderhoud Solis Dual Boiler

1
Dag allemaal,

Een vraag voor een vriend van me: waar in (Belgisch) Limburg of regio Antwerpen/Kempen kan je terecht voor het onderhoud van een Solis/Sage Dual Boiler halfautomaat? Hij heeft hem zelf onlangs ontkalkt, maar het apparaat blijft aangeven dat er moet worden ontkalkt. Hij merkt ook dat er wat water lekt uit de onderkant van de machine, dus een stevig onderhoud lijkt me aangewezen.

Bedankt voor jullie suggesties!
La Pavoni Professional — G-iota SSP MP — HG-1 — Comandante C40 — Sage Precision Brewer — Aeropress — Clever Drip

Re: Onderhoud Solis Dual Boiler

2
Hier is een bedrijf die onze kliko leegt, hebben ze die niet daar?

Sorry, stom grapje!

Als het goed is heeft Sage een servicenummer, ik zou die even bellen en vragen of ze een adres hebben.

Mocht het nou niet lukken, begeleid die vriend dan even naar het forum en dan helpen wij hem met het vinden van een degelijke machine.
Numbers are good but never loose the focus, a quality cup profile is not negotiable!

3
bobbee schreef: Hier is een bedrijf die onze kliko leegt, hebben ze die niet daar?

Sorry, stom grapje!
Afbeelding
Afbeelding

Als het goed is heeft Sage een servicenummer, ik zou die even bellen en vragen of ze een adres hebben.

Mocht het nou niet lukken, begeleid die vriend dan even naar het forum en dan helpen wij hem met het vinden van een degelijke machine.
Afbeelding
What he says :mrgreen:

4
bobbee schreef: ma 07 mar 2022, 23:04 Hier is een bedrijf die onze kliko leegt, hebben ze die niet daar?

Sorry, stom grapje!
Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding
Haha, ik snap wat je bedoelt :lol:

Hij had denk ik gehoopt om een soort professionele espresso-klusser te vinden, zoals er voor 'normale' machines tal van zijn. Maar dat is voor de Sage dus ijdele hoop?
La Pavoni Professional — G-iota SSP MP — HG-1 — Comandante C40 — Sage Precision Brewer — Aeropress — Clever Drip

6
Jup, wegwerpmachines niet ontworpen om makkelijk te repareren, onderdelen zijn ook schreeuwend duur en slecht verkrijgbaar. Tis als monteur zonde van je tijd als de mensen met wél goede espressomachines in de rij staan voor onderhoud en reparatie, dus als je monteur die dingen wel aanpakt moet je daar misschien ook nog wel over nadenken.

De importeur/fabrikant heeft goeie garantie binnen de wettelijke termijn, maar daarna trek je aan het koste eind. Daarom snap ik ook niet goed dat een aantal gerenormeerde hoog-segment koffiebranders zich met die machines inlaten. Het spreekt een heel specifiek publiek en budget aan maar op lange termijn is het altijd duurkoop.

7
Ik ben een van de niche gebruikers geweest en heb mijn tweedehands aangeschafte machine met veel plezier gebruikt. Dan is de investering nog te overzien. Dus best een fan-boy. Maar reparatie is geen doen met deze dingen.

Toch, afschrijven van een nieuw gekochte Dual Boiler is ook wel... Auw...
Londinium R - Option-O P80 - Umikot Planetary Distribution Tool by FrancisPavoni - Puqpress - Aeropress - Flair GO - Aergrind V3 - Puckrake (gold edition) by ArjenT5R™

8
Tis geen slechte machine in prestaties hoor, want dat denken mensen altijd gelijk, maar je kunt er heel behoorlijk espresso mee zetten. Alleen als je bedenkt dat er ook espressomachines van 7 tot 900 euro die fluitend 10-15 jaar mee gaan is Solis/Sage gewoon een plastic wegwerpproduct.