ArjenT5R schreef: di 26 apr 2022, 16:40
Hoe is de stoomdruk? Stabiel?
Stoomdruk is prima. De boiler temperatuur is instelbaar, maar ik heb er nog niet aangezeten. Staat op 123 graden af fabriek, druk rond 1,1 a 1,2 bar. Na een ingestelde tijd stilstaan valt de boiler terug naar 101 graden, en als ik dan een korte flush doe voordat ik een cappuccino ga maken is de boiler weer op bedrijfstemperatuur tegen de tijd dat de espresso aan het lopen is en kan ik meteen met de melk aan de gang.
Het melk schuimen is nog een beetje hit and miss, maar dat heeft vooral te maken met de 4 gats stoomtip die er standaard op zit. Daarmee gaat het allemaal erg snel en krijg ik de melk vaak niet aan het rollen voordat die te heet wordt. Ik denk erover om de tip te vervangen door een 2 gats tip, dan zou het meer moeten lijken op hoe het met de Bezzera ging en daarmee kon ik perfect melkschuim maken. Of ik moet gewoon meer oefenen, dat kan natuurlijk ook

Maar de espresso's zijn uitstekend, en lukken keer op keer. Als de maling en tamp in orde zijn dan krijg ik consequent een 33 +- 2 ml espresso ergens tussen de 23 en 28 seconden, die qua smaak goed in balans is.