De bijgeleverde instructie van het apparaat is zeer minimaal en staat eigenlijk niks van frequentie, onderhoud e.d. in.
Nu lees ik hier op het forum van alles en nog wat, onder verschillende onderwerpen, maar vraag ik mij als leek wel af:
- Hoe vaak welke schoonmaak beurt?
- Is er op een gegeven moment "diepgaander" onderhoud / service nodig(lijkt me van wel)?Maar in welke frequentie? Of pas als er iets niet goed meer loopt?
Een beetje dit soort vragen, die wellicht meer mensen die hun eerste "echte" maler kopen, hebben. Wellicht fijn als de ervaren rotten hier hun kennis eens op los kunnen laten?
Puur even ikzelf als voorbeeld: De molen is tenslotte nog nieuw(amper 1 week oud). Ik heb vandaag , na een kleine 400 gram malen in totaal, de hopper en blaasbalg eraf gehaald, heel licht sopje gegeven en met een kwastje zowel in het uitloopmondje als "bovenop " tussen de maalschijven eens goed geraked (dus in het gat waar hopper zat) .
Kwam wel een beetje maalsel uit, maar retentie van de machine is dan ook erg laag (gelukkig)
Zou ik met een standaard schoonmaak meer dan dit moeten doen, of is dit (zegge 1 keer per week) gewoon genoeg zo?
Twijfelde nog of ik dit hier of in het beginners deel van de site moest plaatsen