Tamper tampering

1
Ik heb dus sinds een paar maanden die La Spaziale dream... Fijn ding!
Maar is dus 53mm nu had ik er wel een tamper bij gekregen maar die heeft een conische onderkant dus niet vlak zeg maar. Schijnbaar beterder voor naked zetten oid? Ik heb er alleen maar ruzie mee eigenlijk :mrgreen:

Enfin.. Bij de ascaso had ik een veel te dure cafelat RVS tamper 58mm met houten handvat heel fijn ding lekker zwaar.
En ik had nog een aluminium Quamar tamper in 57mm slingeren ook van de duo pro die ik ooit eens gekocht had...

Die had ik dus beide mee genomen aan boord voor als ik me eens zou vervelen op zondag middag... Nou wat doe je dan.. Stoute safety slippers aangetrokken en richting werkplaats.
Eerst maar begonnen met de Quamar, mooi simpel van aluminium en makkelijk in te spannen.
De cafelat aan een m10 bout geschroefd en vol met moeren gedaan, RVS is taai en moet echt goed stevig ingespannen zijn, als het gaat slingeren heb je een uitdaging :mrgreen:
Enfin! En beide tampers naar 53.3 terug gedraaid bakje is 53.4 dus speling zat.

Stelt niets voor natuurlijk maar dacht is wel leuk vermaak voor de zondag middag.

Re: Tamper tampering

2
Zeker weten.
Mijn zondagmiddag vermaak was het terug zetten van een vervangende deurpaneel (hendel was afgebroken)
Maar dat compliceerde zich doordat de houders vd bevestigingspinnen loslaten.

Nu even wachten tot de contactlijm klaar is
Afbeelding
Afbeelding

Sent from my KB2003 using Tapatalk

7
ArjenT5R schreef:Ik heb dus sinds een paar maanden die La Spaziale dream... Fijn ding!
Maar is dus 53mm nu had ik er wel een tamper bij gekregen maar die heeft een conische onderkant dus niet vlak zeg maar. Schijnbaar beterder voor naked zetten oid? Ik heb er alleen maar ruzie mee eigenlijk :mrgreen:

Enfin.. Bij de ascaso had ik een veel te dure cafelat RVS tamper 58mm met houten handvat heel fijn ding lekker zwaar.
En ik had nog een aluminium Quamar tamper in 57mm slingeren ook van de duo pro die ik ooit eens gekocht had...

Die had ik dus beide mee genomen aan boord voor als ik me eens zou vervelen op zondag middag... Nou wat doe je dan.. Stoute safety slippers aangetrokken en richting werkplaats.
IMG-20220501-WA0016.jpg
IMG-20220501-WA0018.jpg
Eerst maar begonnen met de Quamar, mooi simpel van aluminium en makkelijk in te spannen.
IMG-20220501-WA0021.jpg
De cafelat aan een m10 bout geschroefd en vol met moeren gedaan, RVS is taai en moet echt goed stevig ingespannen zijn, als het gaat slingeren heb je een uitdaging :mrgreen:
IMG-20220501-WA0022.jpg
IMG-20220501-WA0019.jpg
Enfin! En beide tampers naar 53.3 terug gedraaid bakje is 53.4 dus speling zat.

Stelt niets voor natuurlijk maar dacht is wel leuk vermaak voor de zondag middag.
Dit is toch gaaf!! Mooi dat je de tools ervoor hebt.
Numbers are good but never loose the focus, a quality cup profile is not negotiable!

9
Heel verfrissend zo'n onderwerp. Is weer eens wat anders dan een topic waarin iemand tips vraagt waar hij een bepaalde maat tamper kan kopen. Gewoon hup, in de draaibank en slijpen maar! En dat aan boord met veiligheidsslippers. Ik zie het voor me.

En een deurpaneel heeft uiteraard niets met koffie te maken, maar ook dat herken ik wel. Zelf heb ik dat ook, sinds ik lekker aan het sleutelen ben geweest aan mijn espressomachine. Op dit moment met klokken, fietsen van de kinderen (of course), maar het kan zomaar alles zijn. In mijn geval vervanging van de autoradio door een Android Auto Car Navigation / Entertainment / Radio systeem. Dus ja, van het een komt het ander.

Misschien moet ik toch ook maar eens een deurpaneel gaan verwijderen!