Ik vertrek morgen voor twee weken op vakantie en vroeg me af hoe andere forumleden omgaan met hun waterreservoir wanneer ze langer niet thuis zijn. Ik kan me voorstellen dat stagnant water van 2 weken oud ook sneller voor een bacteriefilm in de tank kan zorgen, dus dat het leeg maken daarvoor beter kan zijn. Daarentegen kan ik me ook voorstellen dat uitdrogen voor een kalkfilter (op de aanzuig naar de pomp) of harszakje misschien ook niet goed is.
Dus ik was benieuwd wat de rest hier dan doet.
Re: Waterreservoir leeg bij vakantie?
2Stilstaand water is biofilm-ontwikkeling.
Altijd zoveel mogelijk leeg en droog.
In stilstaande leidingen kan een anti-biofilmproduct worden gedaan tijdens vakantie.
Na vakantie moet er goed doorgespoeld worden en dan kan er weer gewoon gewerkt worden.
Altijd zoveel mogelijk leeg en droog.
In stilstaande leidingen kan een anti-biofilmproduct worden gedaan tijdens vakantie.
Na vakantie moet er goed doorgespoeld worden en dan kan er weer gewoon gewerkt worden.
3Nuttig topic! Ik vertrek volgende week en vroeg me juist hetzelfde af! Thanx.
4Een goed immuunsysteem ontwikkelen door gezond te eten en genoeg te bewegen kan helpen tegen lichamelijke klachten van iets wat men inneemt. 
Kalk zakje of filtertje wanneer mogelijk in de koelkast bewaren en bij terugkomst de machine even doorspoelen en weer lekker koffie zetten.
Zoiets zou ik doen.

Kalk zakje of filtertje wanneer mogelijk in de koelkast bewaren en bij terugkomst de machine even doorspoelen en weer lekker koffie zetten.
Zoiets zou ik doen.
Numbers are good but never loose the focus, a quality cup profile is not negotiable!
5Of gewoon een nieuw filtertje plaatsen. Zie het maar als onderdeel van je vakantiebudget.
ECM Synchronika - Mahlkönig K30 Vario