Re: volautomaat i.p.v. Dolce Gusto

21
Je kan je ook nog afvragen of TS wel alles overziet. Hij geeft aan dat hij vooral vanwege de snelheid een superautomaat wil. Daarom zijn hem een aantal alternatieven aangedragen die ook snel zijn, maar een smaak geven die hij waarschijnlijk lekkerder vindt, en die ook nog eens niet zo makkelijk stuk gaan.
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder

23
Ik zou zeggen, een Quickmill 820. Die heb ik vroeger gehad, is een behoorlijke machine met thermoblock, wat vooral inhoudt dat hij snel stoom levert, wat voor opschuimen weer erg prettig is. Kost gebruikt zo rond de 250 euro, heb je nog zat over voor een goeie maler. Rancilio Silvia, zelfde prijsklasse, alleen met boiler. (Heb ik nu.) betere temperatuur, maar langer wachten op stoom. Of een Gaggia Coffee, ook niet beroerd.
Bezzera BZ07 PID, Rossi RR45

25
Mahlkoenig Vario en een Gaggia Classic. Zal op een 700E uitkomen incl. verzendkosten ofzo.
Je kan iets goedkoper, maar dan zit je aan PITA malers en zoveel tijd wil je er niet aan besteden.

Als je goedkoper wil kun je naar tweedehands kijken. Maar de Mahlkoenig Vario biedt wel enorm veel gemak boven bijna alle andere malers.
Is je koffie te zuur?
Is je koffie te bitter?
Is je koffie te intens?
Snap je het allemaal niet meer?
Lees dit

27
Met zo'n apparaat kan je alle varianten op espresso zetten, van ristretto tot lungo en cappuccino. Essentieel zijn verse bonen die je vlak van tevoren maalt met een goede maler, de Mahlkönig is een goede optie.
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder