Marc Rebillet lekker bezig
Re: De koffie drinkende muziekliefhebbers
501LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino
Als ik dit soort knopjesdraaiers zie vraag ik mij af of zij zich bewust zijn harmonieleer, weten ze wat een akkoord doet, wat een kwintencirkel is etc. en weten zij ook hoe het is om een echt instrument goed te bespelen. Dat laatst is doorgaans wel een samenspel van dedicatie en natuurlijke aanleg. Maar het zal het overgrote deel in het publiek worst wezen. Ik laat mij nu een ongenuanceerd uit, maar ik heb niets met dit soort knopjes draaiers en nog minder met de daarmee verbonden pillenslikkende hossers en gehos.fransg schreef:Marc Rebillet lekker bezig

Ahaa dat maakt het weer een beetje draagbaar voor mijfransg schreef:Rebillet is hier lekker aan het 'knallen' voor de jeugd. Ik zou daar zelf ook niet tussen willen staan maar ik gun hem zijn pret en verdiensten wel.
Hij kan meer dan Deejay instant werk:

Goeie band hoor, dat ‘Asking Alexandria’. Heb je System of a Down nog gecheckt dit weekend?gilleko B. schreef:Enkele jaren geleden liet mijn neefje dit horen. Ik heb doorgeluisterd. Alles klinkt dan soft wat je daarna luistert. Zelfs Motörhead, die ik eenzaam in zijn soort vindt. Helaas kan ik Lemmy niet meer live zien.
https://youtu.be/z71_E_YqWqA
️
Tool is geweldig, die slagwerker ben ik weg van. Hij wisselt en maakt gebruik van complexe maten. 5/8 en/of 7/8 maten, los van de ritmes die hij daarbinnen uitvoert. Hij heet Danny nog wat.omeCo schreef:Goeie band hoor, dat ‘Asking Alexandria’. Heb je System of a Down nog gecheckt dit weekend?gilleko B. schreef:Enkele jaren geleden liet mijn neefje dit horen. Ik heb doorgeluisterd. Alles klinkt dan soft wat je daarna luistert. Zelfs Motörhead, die ik eenzaam in zijn soort vindt. Helaas kan ik Lemmy niet meer live zien.
https://youtu.be/z71_E_YqWqA
️
Andere naam in deze hoek van het muziek universum is TOOL. Die doen af en toe knap ingewikkeld met ritmes. Erg goed.
Het album Lateralus is erg de moeite waard. Het eerste nummer geeft een aardig beeld van hun muziek.
Oh, en Parabol/Parabola is niet te versmaden!!

Dank voor het delen van deze video. Wat een genot om deze kunstenaar aan het werk te zien. Geweldig!Verenjano schreef:Danny Carey, wat een held
Ik vind Dying Fetus/Carcass/Morbid Angel en dergelijke dan weer wel te versmaden, heerlijk
Asking Alexandria kende ik nog niet, maar het klinkt mij meer als screamo in de oren dan als death grind zoals dying fetus [/nerdmodus], is volgens mij ook iets minder politiek geladen dan iets als Dying Fetus. Minder mijn ding, maar ieder z’n meug