Re: Nog steeds geen mooie extractie

42
Joep, de douchekop verwijderen is niet heel erg spannend. Hij wordt op zijn plaats gehouden door de rubberen ring. Ik gebruik altijd een taartvorkje met een platte achterkant om de douchekop los te wippen. De douchekop heeft een randje waar je een plat voorwerp, iets schroevendraaier-achtig, achter kan zetten Als je grip hebt langzaam naar beneden wippen. Ik doe het altijd als de machine warm is, dan is het rubber soepel. Douchekop schoonmaken, gewoon met afwasmiddel. En ook de binnenkant van de kop goed schoonmaken. Nog geen 5 minuutjes werk!
douchekop.jpg
Micra&Ultra

Re: Nog steeds geen mooie extractie

45
NielsB schreef:
Nauti schreef:Ik heb niet echt last van bittere en zure koffie en dat zou jij ook niet hoeven hebben met de machine die je hebt.

Ik ben wel heel benieuwd wat je dan voor een drankjes uit je peperpure machine trekt als je weinig espresso drinkt.
Ik vind de balans tussen bitter/zuur en de andere tonen zoals fruit, kruiden etc meestal niet geweldig. Deze balans vind ik wel lekker met verse bonen van bijv. Caffenation. Het is geen kwestie van last maar een kwestie van smaak. Mijn smaak.

Ik drink meer cappuccini. Mijn peperdure Duetto is uitermate geschikt voor het bereiden van cappo's.
Ik verbaas(de) me er gewoon oprecht over dat je een duetto en een caimano hebt en dan weinig espresso drinkt, gaat er bij mij niet zo in. Maar je hebt natuurlijk gelijkt, ieder zijn smaak en ding natuurlijk.
Is de 6th wave aan het voorbereiden