“Tegengeluid” Sage

1
Ik heb een beetje getwijfeld om dit wel of niet te delen,
Maar Vond de gang van zaken toch te bijzonder om NIET te delen.

Ik weet dat de meningen over het merk Sage verre van onverdeeld positief zijn. Wil dan ook niet de discussie over de kwaliteit of waar voor je geld wederom aanzwengelen. Waar ik enorm door verrast ben in positieve zin is hun after sales.

Eerder al een gevalletje pech gehad en onder garantie een volledig nieuwe machine ontvangen Zonder enig gedoe, maar dat terzijde.

2 weken geleden hebben wij thuis een ernstig storing gehad in de Electra. (Zonnepanelen verkeerd aangesloten door installateur) waardoor in heel het huis overal 400 volt op stond.
Alles met een stekker dus kapot en buiten het ongemak van geen cv of functionele keuken meer ook een enorme schade post.
Gelukkig geen brand uitgetrokken maar alleen apparaten stuk, te vervangen dus.
Op verzoek van de verzekering voor de keukenapparatuur na gegaan of er iets te repareren valt.

Gezien het imago van Sage van wegwerp apparatuur had ik hier niet al te veel van verwacht.
Niets is echter minder waar. Tot mijn verbazing kon de machine kosteloos worden opgestuurd naar Duitsland. Daar zou bepaald worden of de electronica intern vervangen kon worden, bij meer defect zou het inderdaad een nieuwe machine moeten worden.
Op mijn vraag of er dan gewoon rekening verstuurd zou worden kreeg ik te horen dat dit “gewoon”’onder garantie valt. Immers de 400 volt is niet
Opzettelijk op de machine gezet en ze willen graag een tevreden klant.

Nu een week later is er weer een werkende machine bij ons thuis.
Wilde dit toch even delen als “tegen”
Geluid.
Wellicht zijn er betere machines voor het geld,
Maar de after sales vind Ik super.

Re: “Tegengeluid” Sage

3
Nee waren zeker geen cowboys.
Grote landelijke partij en zijn zeker niet voor de goedkoopste optie gegaan.

Echter hun monteur trekken ze kennelijk overal vandaan. Spraken geen woord Nederlands en zijn onkundig.
Erkennen hun aansprakelijkheid niet maar zelfs nadat ze zijn langs geweest en het toch echt veilig is achter gelaten is er alleen maar meer geprutst en zou het
Volgens een door mij zelf ingehuurd instalateur bijna weer zijn misgegaan. (Voor de nieuwsgierig: Zwevende nul op een drie fase groep).

Wordt nog een heel gedoe maar gelukkig doet mijn inboedel verzekering niet moeilijk en is het inderdaad alleen maar materiële schade.

Gelukkig zat het met de espresso machine mee dus kunnen we van het weekend aan de naturals van Blommers beginnen en hopelijk genieten.

4
Mooi verhaal en mooi om de goede ervaring met de klantenservice van Sage te delen.
Dat mag zeker en is juist goed om te horen. :idea:

Gelukkig geen persoonlijke schade, alleen ‘blik’.
Absurd om zo’n slechte service te leveren! :(
Gr, Guido

La Pavoni Professional, Moccamaster, Bialetti Moka Express, Chemex, AeroPress, Kinu M47, Eureka Atom 60

6
Dat moet wel ff schrikken zijn geweest toen het hele huis een stoot kreeg!

Voor wat betreft de after-sales van sage, die verhalen van volledig vervangen van de machine binnen de garantie hoor je vaak. Ik denk dat zònder die excellente aftersales het merk nooit zo succesvol was geweest met de machines. De grote verliezer is natuurlijk enkel de duurzaamheid van de wegwerp economie maargoed, de tweede keer kon de machine gelukkig wel heel coulant gerepareerd worden.

8
De ‘zwevende nul’ had ik op mijn werk ook een paar jaar terug. Alles in het pand inderdaad meteen doorgebrand zodra de schakelaar ‘aan’ ging 😊
De woningen roken naar broodrooster!
Oorzaak was hier een aannemer, fa. Hak, die voor de netbeheerder ‘slimme meters’ in de woningen plaatste, op vrijdagmiddag en men had zin in het weekeinde, haast, geen tijd on een en ander nig eens te testen.
De aannemer zou alles regelen, erkende meteen schuld, nam daarna de telefoon niet meer op en ging failliet.
Een jaar later een schikking getroffen met verzekeraar die ongeveer de helft vergoedde 😀
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

9
fransg schreef:De ‘zwevende nul’ had ik op mijn werk ook een paar jaar terug. Alles in het pand inderdaad meteen doorgebrand zodra de schakelaar ‘aan’ ging
Afbeelding

De woningen roken naar broodrooster!
Oorzaak was hier een aannemer, fa. Hak, die voor de netbeheerder ‘slimme meters’ in de woningen plaatste, op vrijdagmiddag en men had zin in het weekeinde, haast, geen tijd on een en ander nig eens te testen.
De aannemer zou alles regelen, erkende meteen schuld, nam daarna de telefoon niet meer op en ging failliet.
Een jaar later een schikking getroffen met verzekeraar die ongeveer de helft vergoedde
Afbeelding
Zo pakt duurzaamheid eigenlijk tijdelijk niet duurzaam uit. Vervelend, en inderdaad, ook gerenomeerde bedrijven nemen vandaag de dag van alles aan. Ik denk omdat het goedkoop is en tegenwoordig makkelijk kan.

Afbeelding