Re: volautomaat i.p.v. Dolce Gusto

35
Ik zou gaan voor de Delonghi 5400 i.v.m. zijn simpele (lees: minder storingsgevoelige) binnenkant. Deze is ook hartstikke simpel zelf schoon te houden, aangezien de zetgroep uitneembaar is. Als je verse koffie gebruikt én het apparaat zeer goed schoonhoudt, dan kan je hier best wat mee. Ook hoef je hier niet iedere week dure tabletten in te gooien om te ontvetten en te ontkalken. Op aangeven van de machine ontkalk je de Delonghi in de zoveel tijd met een klein flesje Durgol.

Jura heeft toch het nadeel dat je de machine niet zelf kunt schoonhouden. Kijk maar eens naar andere forumonderwerpen die bijv. gaan over schimmelvorming in volautomaten. Brrrr, ik moet er niet aan denken.

Als je dan toch een alternatief zoekt voor de Delonghi 5400, dan zou ik eens kijken naar een Nivona volautomaat. De makers van de Jura doen ook iets voor Nivona. Nivona heeft echter als voordeel de uitneembare zetgroep.

Wellicht zijn de machines van Solac iets voor je? Hebben keramische (Bianchi) maalschijven, zijn redelijk goed instelbaar, etc. Kijk eens op http://www.espressionsolac.com/en" onclick="window.open(this.href);return false;

Anders is Quickmill wellicht een optie. Geen plastic zetgroep maar een metalen zetgroep.

En als je nog meer budget hebt, kijk dan eens naar een WMF 1000 Pro.

Tja, hou in gedachten dat de meeste machines uit dezelfde fabriek komen. Wellicht handig om te weten:

Saeco --> maakt apparaten voor Saeco, Miele, Gaggia, La Pavoni, Princess
DeLonghi --> maakt apparaten voor Delonghi, Philips, Atag
Eugster Frisimag --> maakt apparaten voor Jura, Krups, Bosch, Siemens, Nivona
WIK --> maakt apparaten voor Inventum, Mellita
Schearer --> maakt apparaten voor Solis, WMF
Quickmill --> maakt apparaten voor Quickmill, Poccino, Messini
Overig --> zoals ECM, Krups

36
nathalia schreef:Ik zou gaan voor de Delonghi 5400 i.v.m. zijn simpele (lees: minder storingsgevoelige) binnenkant. Deze is ook hartstikke simpel zelf schoon te houden, aangezien de zetgroep uitneembaar is. Als je verse koffie gebruikt én het apparaat zeer goed schoonhoudt, dan kan je hier best wat mee. Ook hoef je hier niet iedere week dure tabletten in te gooien om te ontvetten en te ontkalken. Op aangeven van de machine ontkalk je de Delonghi in de zoveel tijd met een klein flesje Durgol.

Jura heeft toch het nadeel dat je de machine niet zelf kunt schoonhouden. Kijk maar eens naar andere forumonderwerpen die bijv. gaan over schimmelvorming in volautomaten. Brrrr, ik moet er niet aan denken.

Als je dan toch een alternatief zoekt voor de Delonghi 5400, dan zou ik eens kijken naar een Nivona volautomaat. De makers van de Jura doen ook iets voor Nivona. Nivona heeft echter als voordeel de uitneembare zetgroep.

Wellicht zijn de machines van Solac iets voor je? Hebben keramische (Bianchi) maalschijven, zijn redelijk goed instelbaar, etc. Kijk eens op http://www.espressionsolac.com/en" onclick="window.open(this.href);return false;

Anders is Quickmill wellicht een optie. Geen plastic zetgroep maar een metalen zetgroep.

En als je nog meer budget hebt, kijk dan eens naar een WMF 1000 Pro.

Tja, hou in gedachten dat de meeste machines uit dezelfde fabriek komen. Wellicht handig om te weten:

Saeco --> maakt apparaten voor Saeco, Miele, Gaggia, La Pavoni, Princess
DeLonghi --> maakt apparaten voor Delonghi, Philips, Atag
Eugster Frisimag --> maakt apparaten voor Jura, Krups, Bosch, Siemens, Nivona
WIK --> maakt apparaten voor Inventum, Mellita
Schearer --> maakt apparaten voor Solis, WMF
Quickmill --> maakt apparaten voor Quickmill, Poccino, Messini
Overig --> zoals ECM, Krups
Ik heb zelf een dure La Messoni van ongeveer 2000 euro gehad.
Van de kwaliteit koffie werd ik niet vrolijk.
In de winkel dacht ik dat het best ok was maar dat viel snel tegen.

38
Spironski schreef:En was dat dan t.o.v. andere superautomaten, of t.o.v. b.v. een halfauomaat?
Daarvoor heb ik bijna 15 jaar een quick thermoblock met ingebouwde maler gehad.Halfautomaat dus.Dat niveau was voor de volautomaat niet haalbaar.
Daarna weer een thermoblocj zonder ingebouwde molen gekocht.Ik zweer nog steeds bij de Quick thermoblokkies.Zo´n ding is voor weinig geld gewoon in staat tot een heel lekkere espresso-capp.

39
Espresso schreef:prijs kwaliteit jura
No f*ckin way!
Zie het lijstje van Natalia, dat zijn allemaal Eugster-frismag apparaten en daarvan nog weer de duursten.
Per definitie (bijna) de slechtste prijs/kwaliteit-verhouding dus.

Heb zelf een Bosch B30 nu een jaar of 3,5 probleemloos in gebruik (destijds €499). Goed zelf schoon te maken en te onderhouden door uitneembare zetgroep en goed bereikbaar interieur. Dat is wel een belangrijk puntje.

Verder zet hij naar mijn tevredenheid mn cappu's!
Behmor 1600+, Baratza Sette 270W, La San Marco SM95A, Faema MC90, La Pavoni Europiccola, mini Gaggia, Bezzera Magica, Bosch B30

40
Ik heb zelf de Delonghi 5450, na eerder apparaten van Saeco en Gaggia gehad te hebben. Dit is de 1e volautomaat waar ik tevreden over ben. Het apparaat zit degelijk in elkaar, is makkelijk te onderhouden en zet veel betere koffie dan de automaten van Saeco en Gaggia die ik gehad heb. Als je voor een volautomaat zou gaan, dan zou ik voor Delonghi kiezen. Daarnaast geven ze ook nog eens 2 jaar service aan huis, dus als er iets kapot is komt een monteur bij je thuis voor reparatie. Altijd fijn, hoewel ik er (gelukkig) nog geen aanspraak op heb moeten maken. Bij Saeco/Gaggia moest je de apparaten opsturen en was je ze zo 2 weken kwijt. :(