Advies voor een volgende machine

1
Hi,
Mijn Strega is verhuist, Erik is er blij mee :)
Nu ben ik me aan het oriënteren op wat de volgende stap gaat worden.
Mijn vrouw vind de ECM Puristika (creme) wel wat, mij lijkt ie te klein voor mijn grote jatten..
Ik dacht zelf de Dubbel Boiler (met PID) kant op te schuiven, maar welke?
Ik dacht qua budget zo tussen de 1400,- en 2000,- Dus die dubbele boiler word dan een gebruikt exemplaar.. Mocht er iemand nog een R58 hebben staan stof te vergaren :P
Qua vinkjes in een lijst van 'Oh, ook leuk' de Crem One 4 tikte best veel vakjes aan, maar (voormalig) Expobar, die had toch geen goede naam meen ik me te herinneren?
Zucht, ik ga het spelen met pre-infusie en druk profielen echt wel missen, Erik laten proeven wat het verschil is tussen een volledige 'Hendel naar beneden en weer omhoog en los bij eerste druppel' en de 7 seconden methode, die 3bar preinfusie oplevert, en dan de hendel naar boven, wachten op eerste drup en los die hendel..
Een onverwachts groot verschil, zelfs met een 'middle of the road' boon als de Black Betty.
Maar het was echt geen doen meer voor me :-(

Goed, even terug naar de dagelijkse realiteit, iemand advies welke dubbel boiler de moeite waard is? Of nog ergens een DB Pomp systeem staan?

Alvast bedankt :D

Re: Advies voor een volgende machine

4
Poe he, das ook wat, wat maar weer bewijst dat het altijd erger kan.
Ik slik een hoop pillen, maar gelukkig nog geen arts die iets over caffeine gezegd heeft (phew)!
Jammer van de prijs, dat is dan nog 3 maanden voor ik dat bij elkaar heb, dan is al weg vermoed ik, mooie vondst, dat dan wel. Maar toch, Expobar..
Zoals ik al opmerkte bij de Crem One 4, die ook alle denkbare profiling toeters etc had die je je maar kon wensen. Waarbij ik mij afvraag of een R60 dan niet een betere keuze is, maar ja die zie je al helemaal nooit gebruikt ;)

5
Ben70 schreef:
omeCo schreef: za 10 sep 2022, 16:18 Had je deze al gezien? Lees ook even het verhaal erbij.

https://link.marktplaats.nl/m1877551480 ... nt=app_ios

Afbeelding
mooie machine echter veel te duur 300 euro onder de nieuwprijs en 1 jaar oud
Het is marktplaats. Daar mag je over de prijs onderhandelen. €2000 bieden en vervolgens het verschil delen. Dan heb je hem voor €2150.
Ook belangrijk om even aan de relatie te werken. De verkopende partij doet de machine van de hand vanwege een medisch probleem. RoosW zit in hetzelfde schuitje (helaas!). Dat kan je benutten.

9
Misschien voor een gebruikte Lelit Bianca gaan? Nu de V3 uit is gaan de V2s steeds goedkoper worden.Met de flow control hoef je het pressure profilen niet te missen, gaat een stuk lichter dan zo'n hendel met veer!

Dat gezegd hebbende ben ik ook wel erg benieuwd of er hier iemand is die wat meer over de Crem kan vertellen. De features zien er super uit, maar kunnen we verwachten dat hij ook een beetje goed in elkaar zit?
Laatst gewijzigd door maurice1 op za 10 sep 2022, 17:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Profitec Pro 700 met Lelit Flow Control | Acaia Orbit (Mazzer 33M) | Acaia Lunar 2021