Re: Het grote broodbaktopic voor koffie drinkende broodbakkers.

5211
fransg schreef: zo 18 sep 2022, 21:34
Marcje schreef: zo 18 sep 2022, 12:50Dat kan men bagatelliseren, of gewoon voor wegkijken, maar het is wel een feit.
Ik wil niks bagatelliseren maar heb graag de informatie. Als iemand zegt "ik betaal nu 10 keer zoveel per kubieke meter gas" dan zou ik graag weten of hij nu vijf keer meer betaalt voor hetzelfde als ik en hoe dat kan. Als hij voorheen de energie vijf keer zo goedkoop kreeg als ik vind ik dat ook opmerkelijk.

Dat is niet wegkijken, integendeel, ik wil graag weten hoe het zit, niet alleen een heel snel kort item over een bakker die twee jaar eerder stopt dan het plan was, bijvoorbeeld.

Voorbeelden te over in de media, toch? Zie bijvoorbeeld hieronder, maar je hoeft er echt geen moeite voor te doen om dit elke dag tegen te komen. En zo'n beetje elke oudere die ik spreek maakt zich zorgen vanwege het voorschot wat, zeg, maal 2 is gegaan.
En vandaag was het dan weliswaar de koudste 18 September ooit gemeten (wink), maar dit is natuurlijk nog maar het begin. Ontzettend veel middenstanders en ondernemers gaan in de problemen komen. De combinatie van een hogere prijs voor gas, stroom en de inkoop van alle materialen (vanwege de torenhoge inflatie) gaat veel mensen de kop kosten.

Ik snap niet dat de overheid dit laat gebeuren, maar ik hou erover op. Ieder z'n mening!

dus...

5212
Marcje schreef: zo 18 sep 2022, 22:00 Voorbeelden te over in de media, toch?
Ik reageerde op incomplete voorbeelden, 'tienmaal hogere prijs' terwijl ik eerder de indruk heb dat de prijs nu lijkt te verdubbelen.

Als er een krantenkop is over een factuur van €50.000 dan schrik ik van de hoogte van het bedrag, maar ik weet niet wat de man zijn verbruik was, wat hij eerder betaalde en hoeveel duurder dat nu is.

We zijn het erover eens dat er zorgen zijn. Dat trek ik ook niet in twijfel.

De manier waarop het op veel plekken wordt gepresenteerd vind ik slordig, met onvoldoende informatie. Daarmee doet men de zaak geen goed.

Is er een moord, roep dan "moord!" maar niet "moord en brand!"
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

5213

Marcje schreef:

Zo denk ik er ook over.
Ik kon hem in de app ook maar met 10% verlagen, maar kon dat wel steeds achter elkaar doen (!)
Na een paar minuten zit je dan keuring op 200 euro :mrgreen:
Zit nu op de €416,-

Maar de app gaat steeds in de stress, ik blijf proberen mag echter maar per 14 euro per keer.
Gaggia Orione - 1973 - Vibiemme Pistone 2017 in wederopbouw - Ceado E37s
Volg Adriaans koffiekar op fb.com/A3koffie
Op FB staan de openbare gelegenheden waar ik met koffie sta.

5219
@3aan schreef: ma 19 sep 2022, 01:25 Dat zijn dure fricandelletjes
Is "maar" €2,50 p/s
voor €4,- hebben we 10 halal staven en bij lekkere trek hoeven we dan de deur niet uit, ja even naar de vriezer in de schuur.
Ik las laatst, toen er melding was in de media van tekorten aan frikandellen, dat deze het product met de hoogste marge is voor de snackbars. Ze kosten bijna niks inkoop en je kunt er dus veel op verdienen.

Na de eerste golf van steunpakketten zou het wel verstandig kunnen zijn met het oog op gezond verstand om ons af te vragen of we zeer ongezonde voeding moeten subsidiëren.

Idem met de glazen tuinbouw. Voorheen kwamen de kassen goed van pas omdat je bepaalde inheemse groenten al wat eerder in het jaar op de markt kon krijgen en die ook wat later in het jaar nog kon leveren dankzij de beschutting en de warmte van het glas eromheen. Later werd dat doel bijgesteld, werd er met spotgoedkoop gas bijverwarmd zodat het hele jaar door tropische planten konden groeien en vruchten dragen en ook konden er sierbloemen in worden gekweekt. Nu dat onbetaalbaar wordt is het misschien goed terug te gaan en net als vroeger gewoon te eten wat dit seizoen verkrijgbaar is zonder bijstoken. En dan maar geen bosje bloemen uit de gasgestookte kas in november. Subsidie voor het instandhouden kan dan worden besteed aan de ombouw naar nuttiger en gezonder alternatief zodat de tuinder toch voorlopig een inkomen heeft.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

5220
Dan ligt heel het Westland op z'n gat, het zijn natuurlijk niet alleen de Tuinders waar dit over gaat maar de halve Westlandse bevolking welke op de een of andere manier afhankelijk zijn van de Glastuinbouwbedrijvigheid, er wordt niet alleen verwarmd maar ook gekoeld o.a. bij de teelt van Fresia's er is bij een kennis voor de koeling normaal een rekening van rond de €7000 en er is nu al een voorheffing van €30.000 gepresenteerd en daar zal het waarschijnlijk niet bij blijven.

Het ging met C-19 eerst flink verkeerd met vele van deze ondernemers, de meeste zijn wel weer terug op een aanvaardbaar niveau mede door initiatieven van o.a. de steun van Stalletjes welke goed bezocht werden en welke nu veelvuldig worden leeggeroofd door niet Nederlandse boefjes die ook stelselmatig de geldkistjes leegroven en krijgen nu weer een flinke tik te verwerken.

Het zijn geen aannames van Buitenlandse boefjes maar worden bevestigd door Camerabeelden welke wegens de wet op de privacy worden geblurd.
Ik als "eigenaar" van de Facebookpagina "Westlandse stalletjes" veelvuldig beelden krijg te zien, welke niet worden geplaatst omdat dit niets aan de pagina bijdraagt.
Gaggia Orione - 1973 - Vibiemme Pistone 2017 in wederopbouw - Ceado E37s
Volg Adriaans koffiekar op fb.com/A3koffie
Op FB staan de openbare gelegenheden waar ik met koffie sta.