Re: Ameland

11
fransg schreef: wo 28 sep 2022, 12:17
cremalover schreef: wo 28 sep 2022, 12:04 Een terrasje pikken wordt zo exclusief voor de welgestelden.
Je mist er niks aan. Ik kan me niet eens herinneren wanneer ik 'een terrasje pikken' deed.

Drukte, bijdehante luide mensen om je heen, goedwillende maar onhandige bediening, soms nauwelijks bediening maar werkende via een app die je dan moet openen door een QR code op je terrastafeltje te scannen. Nee dank u! ;-)

Overigens staat in het slot van het desbetreffende en dienaangaande artikel dat men toch wel een cappuccino blijft kopen, gewoon om toch af en toe een luxe gevoel te hebben.

Maar acht cappuccino's, nee dat wil men niet ;-)
Ik zie een terras max 1 keer per jaar.Msar anderen vinden het erg belangrijk.De Efteling met consumpties voor gezin met twee kinderen is tegenwoordig waanzin.Gaat in de honderden euros.

12
cremalover schreef: wo 28 sep 2022, 13:03De Efteling met consumpties voor gezin met twee kinderen is tegenwoordig waanzin.Gaat in de honderden euros.
Maar daar hoef je ook pas naarheen als je echt zeer, zeer beperkt ben in het jezelf en elkaar vermaken. Die mensen moeten het zelf maar weten en als ze dan merken dat het afschuwelijk kostbaar is, doen ze misschien eens hun best het gewoon in de eigen omgeving gezellig te maken met elkaar.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

14
fransg schreef: wo 28 sep 2022, 12:17
cremalover schreef: wo 28 sep 2022, 12:04 Een terrasje pikken wordt zo exclusief voor de welgestelden.

Drukte, bijdehante luide mensen om je heen, goedwillende maar onhandige bediening, soms nauwelijks bediening maar werkende via een app die je dan moet openen door een QR code op je terrastafeltje te scannen. Nee dank u! ;-)
En dan koffie krijgen die zelden zo goed is als thuis.
Espresso: Ascaso baby t plus, lagom p64
Branden: Aillio bullet r1.

15
De koffie in de nederlandse horeca, ook de cappuccino, is vaak nog heel matig van kwaliteit, vlak van smaak. Na een paar weken in Italië zoek ik die hier voorlopig ook niet op. Hoge prijzen voor matige kwaliteit, het wordt hier geaccepteerd. Ik gun de horeca het allerbeste, maar ja....
Rocket Cellini Evoluzione V2, Eureka Mignon

16
Joste schreef: wo 28 sep 2022, 18:22 De koffie in de nederlandse horeca, ook de cappuccino, is vaak nog heel matig van kwaliteit, vlak van smaak. Na een paar weken in Italië zoek ik die hier voorlopig ook niet op. Hoge prijzen voor matige kwaliteit, het wordt hier geaccepteerd. Ik gun de horeca het allerbeste, maar ja....
Als ik het vergelijk met de jaren die achter ons liggen dan vind ik de koffie top in de horeca , de smaak van de filter koffie die er destijds geschonken werd ligt mij nog vers in het geheugen. in mijn kennissen kring zitten 2 personen die beiden een restaurant hebben ,2 dure machines hebben staan van boven de 15000 euro koffie bonen Arabica van tussen de 20 en 30 euro ,en die zouden dan prut schenken aan hun klanten!
Rocket Appartamento Compak E8
Lelit Bianca , KitchenAid - Siphon Coffee Brewer/kitchenaid grinder

17
Ruben- schreef: wo 28 sep 2022, 13:25 En dan koffie krijgen die zelden zo goed is als thuis.
Exact. Op zich ben ik best bereid om €5 te betalen, maar niet voor zo'n zielig bakje dat uit een volautomaat komt, met 1 druk op de knop gemaakt.

18
In verreweg de meeste, dwz bijna alle, sjieke restaurants met peperdure machines komt er rotzooi uit ipv koffie.
All three guests at the table had stories about top rate restaurants, even with Michelin stars, who can't handle their beautiful espresso machines well enough to serve a decent cup of coffee at the end of an exquisite dinner, even though Bocca customers can send their unlimited staff to Bocca barista training for free.

Tewis Simons and his brother were even invited by the owners of such a star restaurant to demonstrate their way of preparing exceptional coffee drinks. There was surprise at the ease with which they could produce these, but at the end the conclusion was that "our guests are not ready for this excellent taste, it's too special for them."
https://kostverlorenvaart.blogspot.com/ ... tchen.html
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

19
cremalover schreef:30-80 cent voor de ingredienten?
Das veel overhead dan.Gaat toch nergens over.
Dat klopt, maar je kunt koffie zetten met een tweede hands Bravilor waarop in een heel grote pot de gehele dag koffie staat te pruttelen, of je hebt een driegroeps Lamarzocco Modbar, met diverse molens van Mahlkönig, Versalab, allen door Titus getweaked, diverse acaia weegschalen etc. Dat restaurant bestaat in Rotterdam en ik ga er eind oktober eten. Ben benieuwd naar de koffie. Sluitpost dus.

Afbeelding

20
fransg schreef: do 29 sep 2022, 10:59 In verreweg de meeste, dwz bijna alle, sjieke restaurants met peperdure machines komt er rotzooi uit ipv koffie.
All three guests at the table had stories about top rate restaurants, even with Michelin stars, who can't handle their beautiful espresso machines well enough to serve a decent cup of coffee at the end of an exquisite dinner, even though Bocca customers can send their unlimited staff to Bocca barista training for free.

Tewis Simons and his brother were even invited by the owners of such a star restaurant to demonstrate their way of preparing exceptional coffee drinks. There was surprise at the ease with which they could produce these, but at the end the conclusion was that "our guests are not ready for this excellent taste, it's too special for them."
https://kostverlorenvaart.blogspot.com/ ... tchen.html
Ik draag een eenvoudige Bistro aan ,voor wie er in de buurt woont Bistro tante Es drink er eens een bakkie , niks sjieke tent wel een lekkere bak koffie , in Demen kijk eens op Facebook goede koffie machine en grinder , goede koffie boon, en zo zijn er veel meer
Rocket Appartamento Compak E8
Lelit Bianca , KitchenAid - Siphon Coffee Brewer/kitchenaid grinder