Verwend op mijn verjaardag!

1
Elleuw everyone,

Zo gaf ik dit jaar de voorkeur aan koffie spulletjes voor de verjaardag. Maar waar ik een lijstje opstelde om vrouwlief en familie uit te laten kiezen, kreeg ik zo'n beetje de hele Nondeju in 1 keer :shock: :shock:

Anyhoe, vol trots presenteer ik wat nieuwe gear!

Iemand nog een goede techniek voor de Chemex voorhanden (eventueel video)? Hey inschenken moet ik nog wat leren verfijnen en de 2 pogingen die ik nu gedaan heb waren best lekker, maar een tikkie waterig van smaak nog. Hoop hem nog iets voller te krijgen en geloof dat 30 gram koffie op 500 gr water wel oké zou moeten zijn? Hoop ik?🤭

Cheers!
Current gear:
Lelit Bianca V3-White - Eureka Mignon Oro "SD" - Commandante C4-Nitro+RedKlix -
Chemex - Aeropress - French Press - Mokapot (Joy/Resolve)

* Allow yourself to become the best version of yourself - You deserve nothing less! *
Bijlagen

Re: Verwend op mijn verjaardag!

2
Warheart schreef: zo 06 nov 2022, 15:46 waar ik een lijstje opstelde om vrouwlief en familie uit te laten kiezen, kreeg ik zo'n beetje de hele Nondeju in 1 keer
Gaaf!

Eventueel kun je die spullen na een poosje weer wegdoen MAARRR
die vrouw moet je zeker houden, is mijn advies!
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

3
Mooi!
Blijkbaar houden ze heel erg van je. Altijd fijn om te beseffen.
Inderdaad, die vrouw en familie moet je koesteren.
Met deze ervaring kun je alvast beginnen aan je lijstje voor volgend jaar. :lol:
La Marzocco Linea Mini / etzMAX LM
Ik drink koffie, en scheer me nat. Bij voorkeur niet tegelijkertijd. Dat geeft ongelukken.

8
Van harte alsnog! Prachtige kadoos die je van je geliefde(n) hebt gekregen. Heel lief!

Vwb de ratio van 1:16.7 (koffie:water): afhankelijk van je molen en je opschenktechniek, is dat al redelijk in de uiterste regionen die ik zou gebruiken. Aangezien je ook aangeeft dat het iets waterig is, kan je te maken hebben met overextractie door teveel water toe te voegen.

Probeer eens een ratio van 1:15 (33,3 gram op 500ml) en bekijk vanaf dat punt wat voor jou werkt. Ik zou 1:13 tot en met 1:17 als globaal spectrum aanhouden voor een Chemex.

Verstuurd vanaf mijn SM-G975F met Tapatalk

All things filter - Fortefied Mahlkönig Vario Steel Burrs & Comandante C40 - Doet u mij maar een met de hand gebrouwen bakkie.

9
Iedereen bedankt voor de felicitaties! :D :D
maurice1 schreef: zo 06 nov 2022, 20:16 Gefeliciteerd, en mooi spul! Wat voor machine zijn die filterdragers voor?
Filterdragers zijn voor een Sage Barista Touch machine.(54mm). Maar zijn geloof ik ook voor andere maten te krijgen.

Probeer eens een ratio van 1:15 (33,3 gram op 500ml) en bekijk vanaf dat punt wat voor jou werkt. Ik zou 1:13 tot en met 1:17 als globaal spectrum aanhouden voor een Chemex.
Thanks voor de input! Ik gebruik voor deze een Commandante MK4 Nitro als maler en heb die op de wat fijnere stand voor Chemex (volgens hun boekje) ingesteld. Ik ga die ratio eens richting de 1:14/14,5 terugbrengen. Wordt vervolgd! 8-)
Current gear:
Lelit Bianca V3-White - Eureka Mignon Oro "SD" - Commandante C4-Nitro+RedKlix -
Chemex - Aeropress - French Press - Mokapot (Joy/Resolve)

* Allow yourself to become the best version of yourself - You deserve nothing less! *