volgens eigen zeggen, zegt Jones Het duurde enkele maanden voordat ik deze geweldige combinatie van herkomst en smaken ontdekte.Newbeanie schreef: ma 28 nov 2022, 15:26 In deze barre tijden van totaal niet rondkomen maar toch koffie willen dacht ik 'Kom...' en kocht 'The Awakening' van de 'Jones Brothers'. Medium roast.
Nou.
Ik maakte het pak open en een meur van oude bonen kwam me tegemoet. Maar ook een soort verkolingslucht.
Oh jee.
Ik gooide er wat van in een kop om te kijken. Heel veel verschillende formaten door elkaar, veel gebroken, veel deels stevig totaal zwart, en een fikse laag olie op heel veel bonen. Ik had geen andere koffie meer in huis dus 'moest wel'.
Toch maar in de molen (vond ik wel zielig voor hem).
Grof gemalen want fijntjes durfde ik niet.
Met filter gemaakt want sja...
Alleen al het water opgieten veroorzaakte een vieze geur. Toch maar even doorzetten.
Naar de zitkamer, inschenken.
Ik nam nadat hij op drinkbare temperatuur was een slok.
En toen om het echt zeker te weten nog maar een.
Ik proef sigaret met elke slok.
Wat een smerig bocht is dit. Hoe durven ze dit te verkopen als 'medium roast'? Op hun eigen website zie ik nu staan 'medium/dark' roast maar zwart verbrande bonen met een stevige olielaag op veel bonen doet mij vermoeden dat dit gewoon rotzooi is en het niet aan mij ligt.
Naast mij staat een niet opgedronken bak koffie. Hij ruikt enorm naar sigaret. Ik hoef deze niet.
dus ff stevig door drinken dan ga je het lekker vinden