Re: Maro model 1

2
Ik heb ongeveer 350 Euro in de Xbar gestopt en niks teruggezien -- na de aankondiging dat ze zouden beginnen met verzenden is de zaak overleden ;-)

Dus ik laat die projecten voortaan schieten.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

4
ja ik wou net zeggen
voor dat geld kun je je geen buil vallen, ook als je niks krijgt heb je in elk geval een mooi verhaal ;-)
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

6
Ik betaal dit soort dingen altijd met een creditcard. Dan zijn je aankopen verzekerd en kan je je geld in 99% van alle gevallen terug krijgen als je niet geleverd krijgt. Ook in geval van faillissement ;)
Lelit Bianca V2 - Niche zero - Lagom P80 - ROK Espresso maker - Ikape K2 portable espresso maker -

7
Rosanne schreef: ma 05 dec 2022, 14:18 Ik betaal dit soort dingen altijd met een creditcard. Dan zijn je aankopen verzekerd en kan je je geld in 99% van alle gevallen terug krijgen als je niet geleverd krijgt. Ook in geval van faillissement ;)
Helaas gaat die vlieger voor Kickstarter niet op.

Meeste van mijn Kickstarters zijn op een teleurstelling uitgelopen, ook als ik wel iets kreeg. Ik ben genezen.
Ik brand mijn eigen koffie op een bedenkelijk niveau.

8
Tja, snap dat het geen kapitaalinjectie van een ton is, maar als ik fors geld neer ga leggen om een startende onderneming te steunen wil ik eerst alle ins en outs weten. En die gaan ze voor de verkoop van 1 machine niet prijsgeven. Ik sla mooi over en koop wel iets wat zich al heeft bewezen!
Profitec Pro 700 met Lelit Flow Control | Acaia Orbit (Mazzer 33M) | Acaia Lunar 2021

9
Leuk om de prijzen van een jaar geleden te zien.
Inmiddels kan je hem pre-orderen voor 4000 euro: https://maro.market/en/products/maro-model-1

3 minuten opwarmtijd, rotatiepomp, alles instelbaar.
Mooi ding hoor, alleen veel te duur. Plastic behuizing.

Mijn voorspelling is dat hij nog naar 2500 gaat zakken de komende jaren. Zeker met concurrentie van de Meticulous die hetzelfde kan en gewoon van metaal is, en een verwachtte verkoopprijs van 1880 euro in Nederland heeft.

Afbeelding
Espresso: Meticulous Espresso × etzMAX LM × Hedone Honne
Filter: Pietro Probrewing × Moccamaster Cup-One ☕

10
Ik heb ook nog ergens geld zitten (lees: kwijt) in een Kickstarter van 5 jaar geleden. Ze gebruiken nieuwe verkopen om genoeg geld te genereren om de productie op te schalen en oude Kickstarters te betalen. Volgens mij hebben ze nu een systeem aangekondigd dat voor elke 10 verkoper er één Kickstarter uitgeleverd wordt.

Backers zijn uiteraard niet blij. Je staat gewoon achteraan en hebt geen rechten. Blijf toch waarschuwen ;).
Ik brand mijn eigen koffie op een bedenkelijk niveau.