Re: Keuzestress

2
Als je er maar goede vers gebrande koffiebonen in doet dan haal eruit wat er in zo'n apparaat zit.
Verder heb ik geen verstand van zulke machines.
Numbers are good but never loose the focus, a quality cup profile is not negotiable!

3
Ik weet niet precies welke machines je op het oog hebt. De EQ 7 is niet meer te koop. Ik heb hier via tweakers een vergelijking gemaakt tussen de delongi en de siemens eq.700
https://tweakers.net/pricewatch/compare ... 7;1769402/

Belangrijkste bij dit soort machines is natuurlijk de vooral verse koffiebonen bij een goede brander (bv www.fascino-coffee.com) en hoe goed en hoe vaak je kan/gaat schoonmaken. Een vakje voor gemalen koffie is handig om daar het schoonmaak tablet in te doen. Ook of de zetgroep makkelijk schoon te maken is. Maar iedere machine heeft daar weer zijn eigen trucjes voor.

Het nadeel van dit soort machines is wel dat ze op termijn dichtslippen met koffievet en je er geen lekkere koffie meer uit krijgt. Dus mocht je voor de beste koffie gaan dan zou ik aan raden om ook eens te kijken naar een kleine espressomachine en een losse maler.
Expobar Brewtus IV, Eureka Zenith 65E, Fracino Retro Lever 2
Voor de beste koffielocaties: www.worldmapofcoffee.com, Mobiele koffiebar ZOespresZO

4
Stef603 schreef:Ik twijfel tussen mijn volgende automaat tussen een Siemens eq 7 en een delonghi prima Donna 650.75.
Wat is jullie voorkeur en waarom?
Mvg, Stef
Onze voorkeur gaat uit naar iemand die zich in ieder geval enigszins voorstelt voordat hij/zij een vraag stelt.
Waarom? Omdat het dan veel leuker is om iemand op weg te helpen.

5
omeCo schreef: Onze voorkeur gaat uit naar iemand die zich in ieder geval enigszins voorstelt voordat hij/zij een vraag stelt.
Waarom? Omdat het dan veel leuker is om iemand op weg te helpen.
Afbeelding

Numbers are good but never loose the focus, a quality cup profile is not negotiable!

6
Sorry dat ik me nog niet heb voorgesteld. Ik ben Stef en wonende in west-Vlaanderen. Ben een fervente koffiedrinker en heb momenteel een siemens eq6 series. Maar na 6 j begint hij zijn tanden te tonen en begin ik uit te kijken naar een andere machine.
Mvg, Stef603

7
Welkom op het forum!

De volgende stap hangt volgens mij af van wat je met een 'fervente koffiedrinker' bedoelt. Drink je graag heel veel koffie? Of snel voor naar het werk gaan koffie? Of liefst betere koffie? Het maakt allemaal nogal uit wat de randvoorwaarden zijn.

En inderdaad, een heel mooi klein snel opwarmend espressoapparaatje met een goede molen ernaast zou wellicht een mooie stap voorwaarts zijn. Tenminste, als dat is waar je naar op zoek bent.

8
Stef603 schreef:Sorry dat ik me nog niet heb voorgesteld. Ik ben Stef en wonende in west-Vlaanderen. Ben een fervente koffiedrinker en heb momenteel een siemens eq6 series. Maar na 6 j begint hij zijn tanden te tonen en begin ik uit te kijken naar een andere machine.
Mvg, Stef603
Welkom Stef603, en veel succes met het kiezen van je volgende machine. Maar pas op; voor je het weet loop je hier een heel besmettelijk en hardnekkig virus op: upgraditis!
Ik heb geen ervaring met of kennis van de machines die je noemt maar er zijn er vast genoeg die je verder kunnen helpen.

10
Mocht je nog steeds een sterke "goesting"hebben om advies voor een volautomaat, dan is er forumlid, in ieder geval geweest, die veel veel van Jura afweet. Ben alleen zijn nickname vergeten. Misschien dat andere forumleden het weten. Volgens mij heeft hij nu winkel in Dordrecht waar hij espressomachines verkoopt.