espresso machine bezzera druk valt weg bij 1 ste maal gebruik stoompijpje.
Dit gebeurd echter 1 x na ongeveer 10 minuten dat de machine is opgewarmd.
Druk staat dan op ongeveer 1,3 bar zet ik de stoompijp open en dan valt de druk bijna helemaal weg. Stoompijp weer dicht en na 5 is alles weer op druk en het probleem komt echter niet meer voor.
Vroeg me wat ik hier aan kan doen…
Re: espresso machine bezzera druk valt weg bij 1 ste maal gebruik stoompijpje.
2Dat is een vrij normale reactie indien er geen anti-vac of ontluchter op de boiler zit of indien die er wel op zit maar in de 'gesloten' positie is blijven plakken. Het stoort het functioneren van de machine niet, gewoon even stoom afblazen en da verder opwarmen.
De boiler warmt op, de lucht die boven het water in de boiler staat warmt op en daarmee wordt druk opgebouwd, door de luchtdruk zet de pressostaat de verwarming stil. Je blaast stoom/hete lucht af, de druk neemt af, de verwarming gaat weer aan en bouwt nu stoomdruk op tot de gewenste druk/temperatuur.
De boiler warmt op, de lucht die boven het water in de boiler staat warmt op en daarmee wordt druk opgebouwd, door de luchtdruk zet de pressostaat de verwarming stil. Je blaast stoom/hete lucht af, de druk neemt af, de verwarming gaat weer aan en bouwt nu stoomdruk op tot de gewenste druk/temperatuur.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino
3Dankjewel voor je snelle reactie.
Even stoom afblazen en het is weer in orde..
Maar je vertelde ook mogelijke blijven plakken van anti-vac of ontluchter.
Maar dat heeft echter geen probleem op de gehele werking… of misschien toch beter te vervangen.
Even stoom afblazen en het is weer in orde..
Maar je vertelde ook mogelijke blijven plakken van anti-vac of ontluchter.
Maar dat heeft echter geen probleem op de gehele werking… of misschien toch beter te vervangen.
4Ja, als de machine een anti-vac heeft en je kunt die los halen, schoonmaken en terugplaatsen, of vervangen, dan is dan wel het handigste.
zo kan die er ongeveer uitzien:
zo kan die er ongeveer uitzien:
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino
5Ik verkeer in de veronderstelling dat elke machine zo’n anti-vac heeft. Er moet toch lucht bij kunnen als je de machine uitzet en de druk in de boiler daalt? Anders zou de boiler een soort van imploderen. Of in ieder geval stuk gaan.fransg schreef:Ja, als de machine een anti-vac heeft
6Oudere Pavoni modellen hebben het bijvoorbeeld niet.omeCo schreef: do 15 dec 2022, 09:25Ik verkeer in de veronderstelling dat elke machine zo’n anti-vac heeft.fransg schreef:Ja, als de machine een anti-vac heeft
https://kostverlorenvaart.blogspot.com/ ... ld-la.html
Ook de Ponte Vecchio had er geen
https://kostverlorenvaart.blogspot.com/ ... sso-2.html
7Top. Dank jullie wel voor alle reacties.
Ik ga er mee aan de gang.
Ik ga er mee aan de gang.