Re: De kosten die de pan uitrijzen

572
Ja valt reuze mee. Maar een warmtepomp is dan weer iets vervelender qua verbruik.

Het beste is om te investeren in hele goede isolatie. Het doet wat het moet doen en is verder onafhankelijk van prijsstijgingen etc. En als dat allemaal tiptop in orde is kan men naar een volgende stap gaan zoals warmtepomp of zonnepanelen. Maar isolator eerst, alleen bellen die bedrijven niet terug omdat ze het te druk hebben...ook in Drenthe.
Numbers are good but never loose the focus, a quality cup profile is not negotiable!

575
Ja, wellicht dat stoppen met roken en minder huisdieren (1 is ook leuk) wat verlichting van de persoonlijke financiële situatie kan geven.
Ik kan als het ooit moet de koffie hobby opschorten want die andere 2 doe ik niet aan. So be it.

Numbers are good but never loose the focus, a quality cup profile is not negotiable!

578
Idd de stook kosten rijzen de pan uit,dan maar flink aan de slag met isoleren daar is immers een subsidie voor in het leven geroepen, sparen sparen ja ik kan dubbelglas nemen ,hoeveel subsidie krijg je daar voor? das lekker 50 euro per vierkante meter. ,,,,tjee ik heb niet genoeg gespaard want voor 1 maatregel krijg je geen subsidie ,nee het moeten er 2 wezen ,en ook nog binnen een tijdsbestek van 1 jaar uit elkaar.jammer jan met de pet kan niet meer ophoesten binnen 1 jaar, kijk die subsidie wet is zo inklaar gesleuteld dat zoveel mogelijk mensen buiten de financiële boot vallen. je zal het de mensen ook eens makkelijk maken en al voor 1 maatregel subsidie geven, ik ben toch niet gek ,dat gaat hier goed op.
Rocket Appartamento Compak E8
Lelit Bianca , KitchenAid - Siphon Coffee Brewer/kitchenaid grinder

Re: Voorstellen - dynamicafeine

579
Het klopt niet geheel wat je hier schrijft.

Je kunt 1 maatregel laten doen (geen zonnepanelen, btw is eraf dus geen subsidie) en dan krijg ~15% subsidie. Doe je 2 maatregelen krijg je ongeveer ~30% subsidie.

Daarnaast, je kunt ook kiezen voor triple glas ipv van dubbel. De vergoeding voor triple glas is 150 euro per m2! Let wel, dat wordt per m2 bepaald en de kozijnen vallen niet onder die vergoeding van 150 euro.