Re: Extractie over gekoelde portafilter/whiskey stones

11
Madencio schreef: wo 21 dec 2022, 07:14 Ik ben hier dus wel echt onder de indruk van geraakt en heb van die ballen en zeefjes besteld. Binnenkort mijn bevindingen :) foto's en video's etc...
Top ik ben benieuwd...kan me toch bedenken dat je nog enigsinds een "warme" espresso over houdt maar dat is wwaarschijnlijk ook niet t idee erachter.
Linea Mini R Zwart - Sculptor 078S Zwart - Specialita Mat Zwart

Re: Extractie over gekoelde portafilter/whiskey stones

12
https://youtube.com/shorts/mMa6XcWZERg?feature=share

Daar heb je het mensen! Steentjes gisteren binnen gekregen, nachtje in de vriezer en vanochtend aan de slag! Tja, wat zal ik eens zeggen, praktisch is het niet haha. Dat zeefje is eigenlijk bedoeld voor in de gootsteen, maar heb er zelf in het midden een deuk in gebogen want anders bleef dat steentje de hele tijd wiebelen. En natuurlijk ga je dit niet iedere keer doen voor je vrienden/vriendinnen bij een feestje, voor een keertje is het wel leuk. Ben ook benieuwd wat er gebeurd met verschillende boontjes en of het bij anderen meer tot zijn recht komt. Ik heb nu de Nicaragua van Little Roastery gebruikt, 17gr > ongeveer 40gr uit.
Qua smaak kan ik er over zeggen dat het wat gebalanceerder wordt, het lijkt alsof de hele extreme hoge tonen wegvallen maar je meer een 'makkelijk' bakje krijgt, als je begrijpt wat ik bedoel. Het was heel plezierig om te drinken, maar ik had niet per se het 'wauw' effect. Misschien dat het met andere boontjes wel zo is. Qua temperatuur was het goed te doen, maar moest hem wel echt direct opdrinken.
Leuk om te doen dit, als jullie nog meer willen zien/horen, hoor ik het graag!
Decent / 01