Zoek een nieuwe portafilter machine (piston)

1
Ik ben op zoek naar een portafiltermachine (vroeger ook wel piston genoemd).
Ik heb een paar maanden geleden een Solis 117 op de kop getikt, die was kapot en heb ik een nieuwe pomp ingezet, er gaat niets boven een portafiltersysteem, ik heb thuis al jaren een luxe Jura volautomaat staan maar die haalt nooit de smaak van een cappuccino zoals die met een portafilter wordt gezet. Helaas wordt er bij ons behalve cappuccino ook gewone koffie en Latte Macchiato gedronken en daar kan ik helaas (nog) niet mee uit de voeten. Ik zoek dus iets meer uitgebreid, had al iets gezien zoals de barista touch maar die heeft een ingebouwde molen, en ook geen manometer, dus dat zal wel meer compromis koffie zijn. Graag zou ik ook iets willen dat de temperatuur van de melk (stomer) in de gaten houdt, nu zit ik te hannesen met een metertje dat in de beker hangt. Er zijn van die grote machines, voor de horeca die al een melktemperatuurmeter hebben maar een boiler van 12 liter lijkt mij particulier wel overkill, dat is goed als je de machine de hele dag aan laat staan.

Re: Zoek een nieuwe portafilter machine (piston)

3
Ik zoek dus een portafiltermachine dat veel weg heeft van van de Sage touch maar dan zonder bonenmaler, met drukmeter want anders krijg je nooit de juiste maling, en een stoomsysteem dat (ook) handmatig gebruikt kan worden, maar graag met een temperatuurmeter op het melksysteem. De touch heeft een automatisch melksysteem, dat doet mij denken aan volautomaten, er mankeert altijd wat aan.

4
Je zult echt duidelijker moeten zijn in je vraag om tot een advies te komen. Lekkere koffie willen we allemaal maar nu is er nog geen touw aan je vraag vast te knopen. Denk aan budget, SB/HX/DB, gewenste maler, nieuw of tweedehands. Nu is het aan ons om je helemaal uit te vragen wat niet de leukste manier is van iemand adviseren.

Veel informatie die je op weg kan helpen vind je al in: "Handleiding voor de beginner in espresso".

Een andere startpost met de nodige info vind je op Tweakers: "Koffie: van hele boon tot kop - Deel 1".
Ik brand mijn eigen koffie op een bedenkelijk niveau.

10
HanR schreef: za 07 jan 2023, 19:02 Als je de winkel uit loopt, is de helft van je aanschafprijs af.
Beter starten met een tweedehands hx machne. Heel lelijke of incourante machines kun je vinden voor €400,-.
La Scala Butterfly, Magister stella, of een Expobar Office.
Mag van mij ook, mijn huidige Sage is ook tweedehands, heb ik gerepareerd. Scheelt ook weer een hoop centen.
Alleen op Marktplaats is (op dit moment) weinig soeps te vinden.