beste koffie gekken
als ik espresso zet met mijn halfautomaat dan is er na het zetten een grote klieder zooi in mijn piston. koffiedrap en daarboven op een klein beetje water.
waardoor gebeurt dat???? is het slecht of maakt het niet zo veel uit???
het gebeurt alleen bij de 2 koppen piston. bij het enkel kop piston heb ik dat niet. af en toe dan, maar niet elke keer zoals bij het dubbele kop.
alvast bedankt
danny hanyan
Re: drap in piston
3For the record: Je piston heet een filterbakje. Een piston vind je in hefboommachines.
CT2 Mizen98 LS80
4...en dat filterbakje zit weer in je portafilter...
Wat betreft drab: probeer eens ietsje minder fijn te malen en wat meer te doseren. Drab is "lastig", maar niet erg.
Wat betreft drab: probeer eens ietsje minder fijn te malen en wat meer te doseren. Drab is "lastig", maar niet erg.
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder
6Ik geloof dat dit het makkelijkst te verbeteren is met een hogere dosering; door het water zet het uit en omdat het maar in een hele compacte ruimte zit kan het nergens goed uitzetten en wordt het dus een compact schijfje, ook wordt door deze uitzettingmeer water eruit 'gedrukt' waardoor de puck droger wordt.
Dit is mijn hypotheses
Dit is mijn hypotheses