Re: De LONDINIUMs afdeling

381
fransg schreef: ma 09 jan 2023, 23:12
Ik weet niet van een onderhoud-schema, ik heb er geen en houd mij er dus niet aan ;-)
Ik had een paar dagen geleden met Reiss zitten chatten over levertijden en toen ook eens gevraagd naar een onderhoudsschema en hij bevestigde ook dat dat er niet is: "If it ain't broken, don't fix it " :lol:

Re: De LO noNDINIUMs afdeling

384
cremalover schreef: do 12 jan 2023, 12:28
fransg schreef: do 12 jan 2023, 11:59 Als je de sleeve weglaat dan zit de zuiger wel heel losjes in de groep ;-)
Ook dat Maar ik neem aan dat er een bedoeling achter zit .Zit die sleeve op alle groepen van dit type?
Dus ook op Bosco's,Profitec etc.
Op HomeBarista was iemand niet tevreden met de afwerking van de binnenkant van de sleeve waar de zuiger door loopt - hij had nieuwe sleeves besteld van Reiss en van Bosco. Volgens zeggen waren die beiden beter afgewerkt en identiek.

Re: De LO noNDINIUMs afdeling

385
tohenk2 schreef: za 21 jan 2023, 04:19 Op HomeBarista was iemand niet tevreden met de afwerking van de binnenkant van de sleeve waar de zuiger door loopt - hij had nieuwe sleeves besteld van Reiss en van Bosco. Volgens zeggen waren die beiden beter afgewerkt en identiek.
De 3 zuigerringen van Reiss en Bosco zijn zeer verschillend, de 2 ringen tbv de metalen sleeve zijn identiek.

Ik heb die laatste ringen tevens bij kafko besteld, binnenkort kijken of die ook identiek zijn, dat scheelt dan internationale post.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

386
Duidelijk.

Bosco past de zuiger aan en werken met 4 afdichtingen.

De sleeve (cilindervoering) is hetzelfde in de Athena / Bosco / Fiorenzato / Londinium. Daardoor kan je redelijk simpel aan de juiste maat ring komen. Uiteraard gaat uiteindelijk ook daar wel eens het rubber kapot (uitdroging denk ik, mogelijk zou daar siliconen ook beter zijn? Gebeurt in ieder geval weinig.)

O ring for the bottom of the outer brass cylinder liner which holds the piston
Ø ring thickness 3.53 mm - internal ø 57.15 mm

En

O ring for the top of the outer brass cylinder liner which holds the piston
Ø ring thickness 3.53 mm - internal ø 58.74 mm

Zelfs van een firma die niks met espressomachines doet zoals: https://www.o-ring-stocks.eu/?utm_term ... n8EALw_wcB

(Zitten in Wezep volgens de web-site, maar of ze ook kleine hoeveelheden verkopen aan particulieren?)

387
tohenk2 schreef:Duidelijk.

Bosco past de zuiger aan en werken met 4 afdichtingen.

De sleeve (cilindervoering) is hetzelfde in de Athena / Bosco / Fiorenzato / Londinium. Daardoor kan je redelijk simpel aan de juiste maat ring komen. Uiteraard gaat uiteindelijk ook daar wel eens het rubber kapot (uitdroging denk ik, mogelijk zou daar siliconen ook beter zijn? Gebeurt in ieder geval weinig.)

O ring for the bottom of the outer brass cylinder liner which holds the piston
Ø ring thickness 3.53 mm - internal ø 57.15 mm

En

O ring for the top of the outer brass cylinder liner which holds the piston
Ø ring thickness 3.53 mm - internal ø 58.74 mm

Zelfs van een firma die niks met espressomachines doet zoals: https://www.o-ring-stocks.eu/?utm_term ... n8EALw_wcB

(Zitten in Wezep volgens de web-site, maar of ze ook kleine hoeveelheden verkopen aan particulieren?)
Van Pommeren verkoopt ze ook. Staan oa onder onderdelen Profitec.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk