Tweede poging

1
Zo'n tien jaar geleden gestart met m'n eerste Espresso apparaat. Een mooie Ascassa Uno pro van marktplaats gehaald. Daarna ook een Ascasso I1 Molen en aan de slag gegaan. Het boek thuis barista aangeschaft en dan loop je al snel tegen de beperkingen van een single boiler aan. Maar goed, drink toch voornamelijk espresso dus dat is niet het grootste probleem maar echt lekker aan de slag met koffie is er dan ook niet bij. Een open filterhouder om je techniek te beoordelen is natuurlijk niet makkelijk te vinden voor z'n apparaat.

Maar afijn, fast forward, 10 jaar en wat revisie setjes, later maakt de pomp bijna net zoveel lawaai als de maler dus tijd voor een upgrade. Moest natuurlijk lekker veel modificaties voor te kopen zijn dus moest een E61 zetgroep worden en omdat ik wel cappuccino's wil gaan maken ook een HX boiler. Laatst, weer via marktplaats, een mooie gereviseerde BFC junior plus gekocht.

Dus nu weer opnieuw aan de slag om m'n techniek te verbeteren, mooie bonen te zoeken en lekkere koffie proberen te maken. Blijft een mooie uitdaging waar ik toch, zeker met het huidige thuiswerken, volop van geniet. Vandaar dat ik me ook aanmeld bij dit mooie forum waar ik al heel wat bruikbare informatie vanaf heb gehaald en waar ik zeker nog wat vragen op ga stellen. Want hoe zit dat nu met één kops filterbakjes en droge pucks....

Re: Tweede poging

6
EricD schreef: vr 03 feb 2023, 09:21Laatst, weer via marktplaats, een mooie gereviseerde BFC junior plus gekocht.
Welkom! Toch jammer dat je niet voorafgaand aan de aankoop lid werd. Het is altijd leuk om een beetje te kletsen over de volgende aankoop. Maar verder natuurlijk mooi. En ja, als we toch bezig zijn, is het tijd voor een nieuwe molen? Of voor betere bonen of een distributietool? Tell us all about it!

7
Bedankt voor de vriendelijke begroetingen, voel me erg welkom hier!

Naked portafilter binnen gekegen en spetter de hele keuken onder dus nog een boel te onderzoeken/leren.

Ben er niet zo van om m'n keuzes aan anderen over te laten. Zal wel te eigenwijs zijn maar kan ook niemand anders de schuld geven als het niet lukt.
Affijn ik ga maar weer een espresso zetten...

8
EricD schreef:Bedankt voor de vriendelijke begroetingen, voel me erg welkom hier!

Naked portafilter binnen gekegen en spetter de hele keuken onder dus nog een boel te onderzoeken/leren.

Ben er niet zo van om m'n keuzes aan anderen over te laten. Zal wel te eigenwijs zijn maar kan ook niemand anders de schuld geven als het niet lukt.
Affijn ik ga maar weer een espresso zetten...
Ja, dat is er 1 voor op een Delfts blauw tegeltje.

Afbeelding