La Pavoni puccino - Geen druk

1
Ik heb een tweedehands machine gekocht die niet genoeg druk heeft. Ik heb het schoongemaakt, ontkalkt, de ketel geopend, de pomp geopend. Ik kreeg pas goede druk als ik veel koffie in het filter deed en flink tikte. Maar er kwam geen water door de koffie... Slechts een paar druppels. Wat kan ik nog meer doen of controleren?
Bedankt!

Re: La Pavoni puccino - Geen druk

2
Ik ken die machine niet:
Als het ding al en paar jaar oud is zou die gewoon aan het einde van zijn bestaan kunnen wezen.

van Pommeren in Utrecht zou 'm wel kunnen repareren maar aangezien het nieuw al een spotgoedkoop apparaatje is zou reparatie naar verhouding zonder kunnen zijn van het geld.

Doet het pompje het wel? Anders even het ding helemaal open maken, kijken of er een klein vibratiepompje in zit, zien of die wel actief is, eventueel proberen die te vervangen. Maar als het ding oud is kan het wezen dat er vervolgens steeds meer mis mee blijkt te zijn. Ben je heel handig dan kun je veel zelf voor de lol fixen, anders wordt het (te) duur denk ik.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

4
Foto's en filmpjes van hoe het ding eruit ziet, hoe het zich gedraagt als je koffie zet, welke bonen je gebruikt, hoe vers die zijn, welke maler je precies naast de machine hebt staan, hoeveel gram maalsel je gebruikt in het filterbakje, voor hoeveel gram het filterbakje is bedoeld...

Al die informatieve dingen ontbreken tot nu toe.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

5
Do you mean all those things influence mechanical behavior of a device which was designed by engineering principles? I want to make a coffee not voodoo. As i said: "I only got good pressure when I put a lot of coffee in the filter and tapped hard. But no water came through the coffee... Just a few drops". Just blink twice if you have no clue and i will understand

6
vlucian schreef: vr 03 mar 2023, 09:15 Ik kreeg pas goede druk als ik veel koffie in het filter deed en flink tikte. Maar er kwam geen water door de koffie... Slechts een paar druppels. Wat kan ik nog meer doen of controleren?
Bedankt!
Als er 9 bar op de puck staat, dan is de machine in ieder geval in staat om een espresso te maken. Blijft over wat er onder de machine hangt; gemalen koffiebonen en een filterbakje. Beiden kunnen ervoor zorgen dat er alleen een paar druppeltjes uitkomen. Als het de koffie is, kan het aan de bonen oud of te fijn gemalen zijn. Als het het filterbakje is, dan kan het zijn dat het een 'pressurized basket' is, een filterbakje ontworpen om zelf tegendruk te geven, zodat voorgemalen koffie uit de winkel gebruikt kan worden.