Maalschijven Jura Impressa

1
Bij deze de beloofde foto's van de maalschijven die standaard in de Jura machines worden toegepast.

Afbeelding

Optioneel passen wij andere maalschijven toe die meer gram per seconde malen

Afbeelding

Hieronder is te zien hoer groot het verschil is in vertanding.

Afbeelding

Er is ook een verschil te zien in materiaal of legering. Echter ben ik onvoldoende onderlegd om het onderscheid in materiaal te kunnen benoemen.
* Alles van JURA, Rocket, Quick Mill & Bravilor *

Re: Maalschijven Jura Impressa

3
Goed gezien. Is een Technica maalset die standaard is op de Royal en Magic. Deze set pasten wij tot 2002 ook toe op Jura, oa. mijn moeder had er een met deze set + verhoogde temperatuur + gewijzigde brewgroep. Materiaal verschilt bij mijn weten niet, mogelijk wel het hardingsproces.
Er gaat niets boven morgen.

6
En daarom passen wij deze maalschijven ook toe om machines een beter eindresultaat te laten geven. Jura machines malen op tijd (max. 9,3 s) en niet op grammen, dus als je in dezelfde hoeveelheid tijd meer koffie in de brewer wil hebben, zal je deze moeten toepassen. Ook heel handig voor mensen die 2 kopjes tegelijk willen zeten en nog wat kracht in de koffie wensen over te houden.

Wel nog een vraag aan Oxxo: met welk doel pas je de brewgroep aan?
* Alles van JURA, Rocket, Quick Mill & Bravilor *

7
Consumentenmachines worden door ons niet meer aangepast, we blijven sinds jaren CE conform, vanwege eventuele aansprakelijkheidskwesties. Alleen in privesfeer en in gerichte B2B-opdrachten maken we speciale producten. Jura niet meer sinds 2001/2002 -maar de inspanningen waren erop gericht om druk en temp. te verhogen.

9
Dat maar ook andere methoden. In die dagen sprong er nog wel eens een ´probeermachine´ stuk. Bleef allemaal beperkt tot koffieprut van de muren vegen, maar je schrikt wel. Maar onze E55 heeft er 7 jaar mee gedraaid, en staat nu na 3 jr stilstand weer ingeroosterd voor een nieuwe proef.