Mijn Bezzera Matrix vertoont merkwaardige kuren. Auto on en off gebeurt sinds een tijdje soms wel en soms niet. En vanaf vandaag doet de shot timer in het display het niet meer. In plaats daarvan staat de temperatuur op het schermpje. Dus het scherm geeft wel iets weer, maar wel iets wat niet de bedoeling is. De grootste verdachte lijkt mij de printplaat in de controlunit.
Maar wellicht is het wel een los contactje of een onderdeeltje op de printplaat dat faalt.
Mocht iemand een tip hebben, dan houd ik mij aanbevolen!
Re: Bezzera Matrix met elektronica kuren
2Het probleem is voorlopig opgelost!
De problemen met de auto aan/uit functie zijn gedocumenteerd. Een software upgrade zou dit moeten oplossen en er is een work around. Door het instellen van de functies 'onderhoud' en 'waterfilter' op een ander getal dan 0 zou het verholpen moeten zijn.
En de shot timer kan handmatig worden aan en uitgezet. Dus dat zal iemand per ongeluk uitgezet hebben.
De problemen met de auto aan/uit functie zijn gedocumenteerd. Een software upgrade zou dit moeten oplossen en er is een work around. Door het instellen van de functies 'onderhoud' en 'waterfilter' op een ander getal dan 0 zou het verholpen moeten zijn.
En de shot timer kan handmatig worden aan en uitgezet. Dus dat zal iemand per ongeluk uitgezet hebben.
3Oi, dus jullie betatesten de firmware zo ongeveer?? Het lijkt mij dat zoiets in de test fase toch al opgevallen zou moeten wezen! Slordig hoor.. Succes! 
4Lang leve elektronica en software. Daarom is een eenvoudige machine als een pavoni zo leuk en de koffie, die is wellicht nog beter ook die eruit komt.
Numbers are good but never loose the focus, a quality cup profile is not negotiable!
5Dat klopt. Maar mijn machine is uit 2018, dus uit de eerste batch. Ik kocht hem tweedehands en kennelijk was hij nooit voor onderhoud naar een Bezzera-dealer gegaan, want anders was de software geupdated.RoosW schreef: ma 06 mar 2023, 09:36 Oi, dus jullie betatesten de firmware zo ongeveer?? Het lijkt mij dat zoiets in de test fase toch al opgevallen zou moeten wezen! Slordig hoor.. Succes!![]()
Op zich wist ik dit wel. Maar ik had daarnaast rare kuren, zoals het opeens verspringen van de datum, dus ik dacht dat hij kapot aan het gaan was. Maar inmiddels ben ik er achter gekomen dat niet idereen hier in huis weet dat er een speciale stand is om het touch screen schoon te maken is. Dus als er iemand gaat poetsen, dan kan het zomaar dat de tijd anders ingesteld wordt. Of, zoals recent, dat de schot timer uitgezet wordt.
Het duurde een aantal nachtjes slapen voor ik dit opeens bedacht.
Verder een prima dual boiler machine. Ik ben er nog altijd heel blij mee.
6LOL, ok die zag ik niet aankomen, ja, daar kan ik me best wel wat bij voorstellen..!!HeinK schreef: ma 06 mar 2023, 11:56Dat klopt. Maar mijn machine is uit 2018, dus uit de eerste batch. Ik kocht hem tweedehands en kennelijk was hij nooit voor onderhoud naar een Bezzera-dealer gegaan, want anders was de software geupdated.RoosW schreef: ma 06 mar 2023, 09:36 Oi, dus jullie betatesten de firmware zo ongeveer?? Het lijkt mij dat zoiets in de test fase toch al opgevallen zou moeten wezen! Slordig hoor.. Succes!![]()
Op zich wist ik dit wel. Maar ik had daarnaast rare kuren, zoals het opeens verspringen van de datum, dus ik dacht dat hij kapot aan het gaan was. Maar inmiddels ben ik er achter gekomen dat niet idereen hier in huis weet dat er een speciale stand is om het touch screen schoon te maken is. Dus als er iemand gaat poetsen, dan kan het zomaar dat de tijd anders ingesteld wordt. Of, zoals recent, dat de schot timer uitgezet wordt.
Het duurde een aantal nachtjes slapen voor ik dit opeens bedacht.
Verder een prima dual boiler machine. Ik ben er nog altijd heel blij mee.
@bobbee Tja, zo heeft iedereen zijn voorkeuren, ik snap dat wel, al die extra mogelijkheden die het bied, ook een van de redenen dat ik voor de Bianca gekozen heb, waarbij er ook mogelijkheden waren om een dual boiler zonder enige software te kopen (echt niet goedkoper hoor!) maar ik heb liever wel al die toeters en bellen, smaak en niet twisten enzovoorts.....