Crem one 4. Wie heeft deze machine en hoe bevalt dat in de praktijk?

1
Mijn opstelling: expobar brewtus 4, eureka mignon xl, eureka mignon, en altijd verse goede bonen.
Ik drink cappuccino met oatly barista havermelk, sorry hardcore espresso proevers :D

Mijn vraag: wie gebruikt de crem one 4, en hoe bevalt dat?

Ik stel deze vraag omdat de machine er op papier fantastisch uitziet met alle pressure profile mogelijkheden, in combinatie met de expobar degelijkheid.

Toch vind ik vrijwel nergens berichten van mensen die deze machine ook hebben.

Gezien mijn opstelling lijkt upgraden naar bijvoorbeeld een profitec 700 weinig toe te voegen.
Een hefboom is (voorlopig) niets voor mij.

Dus mijn vraag is gericht aan mensen die een crem one 4 al enige tijd gebruiken. Reviews heb ik natuurlijk al bekeken.

Re: Crem one 4. Wie heeft deze machine en hoe bevalt dat in de praktijk?

2
Wanneer je zelf op het forum de zoekmachine gebruikt kom je al heel snel op het bericht met deze tekst:
Ik ben al een tijdje onderweg in mijn koffie avontuur en heb al heel wat espresso's gezet. Op het moment doe ik dat met een Crem One IV en een Niche ernaast.
Op die manier kom je een heel eind.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Re: Crem one 4. Wie heeft deze machine en hoe bevalt dat in de praktijk?

4
Ook intensief naar gekeken en gemaild met verkoper.
Het unieke is vooral de volumetrisch gestuurde profiling die je nergens anders ziet.
Ook bruikbaar voor dummies als er een goed profiel inzit omdat je maar hoeft te draaien aan de barista knop tot bv no 1 als 1 al het goede profiel is. Dan de knop indrukken en het profiel wordt afgespeeld.
Heb echter geen ervaring omdat ik heb (nog) niet gekocht heb.
Het is een E61 ding... Opwarmtijd.....