Re: Electrisch Tampen

32
bobbee schreef: di 04 apr 2023, 13:17 Ik kwam dit apparaat zojuist tegen op aliexpre. Misschien is het wat voor TS.

€ 270,37 45%OFF | Itop 58Mm Koffie Sabotage Machine Automatische Espress Cafe Gereedschap Apparatuur Aluminium Behuizing Automatische Koffie Poeder Druk 110V ~ 240V
https://a.aliexpress.com/_EygL4AX
dan heb ik toch echt liever zon, Compak tamper,kwaliteit en looks, maar wel een kleine 800 euro
Rocket Appartamento Compak E8
Lelit Bianca , KitchenAid - Siphon Coffee Brewer/kitchenaid grinder

34
Ja, de vertalingen zijn lekker klunzig, ik zag net weer een Puqpress op MP, de man gecontact, hij vroeg 350 bieden vanaf 325 maar het moment dat ik vroeg wanneer we hem op konden halen had hij ineens een bod van bijna 400,- (niet op MP, daar stond nog steeds 0 biedingen) man oh man wat heb ik een hekel aan Marktplaats :(
Geen idee welk model (vermoed de q1) maar zie de Puqpress Mini NIEUW ergens staan voor 465 met verzendkosten, helaas enkel het zwarte model, als het de witte was zou ik al besteld hebben, ik twijfel nog, wachten op een gebruikte, of toch in het diepe springen voor een nieuw exemplaar. Voor de overige adressen, als ze hem al hebben, staat ie vanaf 525 oid.

35
Ben70 schreef: di 04 apr 2023, 13:38
bobbee schreef: di 04 apr 2023, 13:17 Ik kwam dit apparaat zojuist tegen op aliexpre. Misschien is het wat voor TS.

€ 270,37 45%OFF | Itop 58Mm Koffie Sabotage Machine Automatische Espress Cafe Gereedschap Apparatuur Aluminium Behuizing Automatische Koffie Poeder Druk 110V ~ 240V
https://a.aliexpress.com/_EygL4AX
dan heb ik toch echt liever zon, Compak tamper,kwaliteit en looks, maar wel een kleine 800 euro
Ik zie die Compak Cube anders enkel op US sites, geen NL verkopers. 975 (om en nabij voor de 58mm) -> bijna 1100$ voor de 58,3mm ex verzenden, import en btw, dat gooit er dan nog een lekkere emmer boven op.

39
Die normcore is ook niet nodig met al die veren en levelende rand. Een simpele tamper en recht leren tampen is voldoende.
Het is extra gemak en dat geld dan ook voor zo'n robot tamper.
Nadeel van een level tamper is dat hij niet diep genoeg kan gaan in bepaalde gevallen. Ik gebruik liefst oversized filterbakje en dan komt het wel voor dat de tamper niet diep genoeg gaat.
Numbers are good but never loose the focus, a quality cup profile is not negotiable!

40
Voordelen elektrisch tampen.

Nog rechter en gelijkmatiger. Variabele en instelbare druk. Van (ik geloof) 5 kg tot en met 30 kg.
Snelheid en constantheid. Ook door minder ervaren personeel perfect resultaat, dwz niet operator-afhankelijke resultaten.