Re: Timemore Sculptor 064 en 078
161Was mij al duidelijk hoor!
We houden gewoon een oogje in het zeil.

Numbers are good but never loose the focus, a quality cup profile is not negotiable!
Ik denk dat het in de buurt zal komen van wat mijn Olympus presteert. Die draait 1400 toeren per minuut en heeft 74 mm schijven. De Sculptor kan ook 1400 tpm en heeft 78 mm schijven.mr Blanc schreef:Iemand btw iets over grindspeed gelezen? Ik kan het nergens vinden. Maar je zou toch verwachten dat je met de 78mm schijven aardig snel moet kunnen malen.
Sorry je hebt gelijk ik bedoel eigenlijk 4g/sec bijv zal afhangen van de RPM maar andere malers hebben toch ook wel inzicht hierinbobbee schreef: do 06 apr 2023, 12:02 Variabel toerental. 800 tot 1400 rpm voor de 78s.
Sneller malen = meer fines.
https://www.sculptor.timemore.com/
Thanks ja dat zocht ik iddomeCo schreef: do 06 apr 2023, 12:05Ik denk dat het in de buurt zal komen van wat mijn Olympus presteert. Die draait 1400 toeren per minuut en heeft 74 mm schijven. De Sculptor kan ook 1400 tpm en heeft 78 mm schijven.mr Blanc schreef:Iemand btw iets over grindspeed gelezen? Ik kan het nergens vinden. Maar je zou toch verwachten dat je met de 78mm schijven aardig snel moet kunnen malen.
Bij medium gebrande bonen doet de Olympus 18 gram in 4 a 4,5 sec. Lekker vlot dus.
Terug naar “Koffiemolens & malers”