geintegreerde espresso machine + koffiemaler

1
Ik ben op zoek naar een geintegreerde espresso machine waarbij de bonenmaler geintegreerd is. De reden is dat we genoeg hebben van meerder apparaten op het aanrecht. We hebben nu een Isomac Tea en een Mazzer mini bonenmaler. We willen eigenlijk in kwaliteit niet achteruit gaan. Wij denken nu aan de aanschaf van een Expobar Office control met ingebouwde bonenmaler.

Wat denken jullie, ga ik er met deze machine niet of nauwelijks op achteruit? Ook andere suggesties worden zeer gewaardeerd.

bvd!

Re: geintegreerde espresso machine + koffiemaler

3
Gezien de specificaties lijkt het me dat je niet echt achteruit gaat. Maar één grote machine lijkt me lastiger te plaatsen dan twee kleinere, en je zal financieel toch flink inleveren?
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder

5
Ha ha, herkenbaar hè: die hopper? Maar ik dacht toch dat Cunill best aardige malers maakt, en de schijven en de motor van de Tranquillo zijn zelfs iets groter dan van de Mini, vandaar. Ik verwacht niet een enorme achteruitgang, in elk geval. Maar misschien is er iemand die een reden heeft tot twijfel?

Ik vraag me alleen af of de puur esthetische vooruitgang, want daar hebben we het dus over, nou zo groot is. Die Office Control vind ik nu ook weer niet moeders mooiste. Een beetje een lompe bak tegen over de "doelmatige schoonheid" van de losse Tea en de Mini. Ik weet wel waar mijn voorkeur ligt.
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder

6
Tsja, de baas in huis wil niet meer 2 apparaten op het aanrecht omdat het zo'n rommeltje is in haar ogen. Vooral de Mini Mazzer die we nu hebben bevalt erg goed. Erg goed gevonden die Tranquilo, zover was ik niet gekomen.

Op mijn zoektocht naar eventuele betere machines kan ik enkel apparaten vinden die op de vaste water aansluiting moeten en dat is nu ook weer niet de bedoeling. Mochten jullie nog een suggestie hebben.....

Moet de vrouw toch ook gelukkig houden :D

7
Moet de vrouw toch ook gelukkig houden :D
ja, daar ontkomen we niet aan... Maar als je haar nu kan overtuigen dat een combi-apparaat toch wel heel moeilijk de kwaliteit haalt van wat je al hebt staan.... Van wat je bespaart door niet iets nieuws te kopen, geef je haar gewoon een heel mooi kado! ;)