Re: Man en mes

781
bobbee schreef:
cremalover schreef: Ik vind die dingen gevaarlijk.En met een goed mes snij je net zo dun.Heeft me te vaak wat vel gekost zon mandoline.
Afbeelding
Ik heb messen, geen Japanse maar van zwilling, een santoku, een 23cm koksmes en nog wat andere. Maar zo'n mandoline doet het prachtig en snel. Elk plakje even dik of flinterdun, topkoks gebruiken dit niet voor niks. Niet dat ik in de buurt van een topkok kom maar gewoon ter vergelijk.

Ik heb wel een handschoen besteld.

Handschoen [S/M] https://amzn.eu/d/4jzxiZg
Je hebt helemaal gelijk, maar op zo'n snijplank met zo'n mes creëert voor mij wat extra, ook al is het allemaal uiteindelijk niet te vreten, dat noeste handmatige hak- en snijwerk maakt een hoop goed
Afbeelding

Afbeelding

782

gilleko B. schreef:Je hebt helemaal gelijk, maar op zo'n snijplank met zo'n mes creëert voor mij wat extra, ook al is het allemaal uiteindelijk niet te vreten, dat noeste handmatige hak- en snijwerk maakt een hoop goed
Afbeelding

Afbeelding
Haha!! Ja, tjaptjoi maken is leuk daardoor of een Marokkaanse stoof met veel ingrediënten! Van tevoren messen slijpen zodat ze vlijmscherp zijn. Vooral een wat rijpere tomaat met zo'n meeverende schil is genieten als het mes er doorheen "valt"!
Afbeelding

Numbers are good but never loose the focus, a quality cup profile is not negotiable!

783
bobbee schreef:
gilleko B. schreef:Je hebt helemaal gelijk, maar op zo'n snijplank met zo'n mes creëert voor mij wat extra, ook al is het allemaal uiteindelijk niet te vreten, dat noeste handmatige hak- en snijwerk maakt een hoop goed
Afbeelding

Afbeelding
Haha!! Ja, tjaptjoi maken is leuk daardoor of een Marokkaanse stoof met veel ingrediënten! Van tevoren messen slijpen zodat ze vlijmscherp zijn. Vooral een wat rijpere tomaat met zo'n meeverende schil is genieten als het mes er doorheen "valt"!
Afbeelding
Dat laatste is leuk als het mes door botheid eraf glijdt
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding

784
Wisten jullie dat?
Je kunt Damascus etsen met koffie. Koffie is een natuurlijk ingrediënt dat niet alleen het patroon van het staal benadrukt, maar ook een beschermend laagje op het lemmet vormt. Messenmakers hebben geëxperimenteerd met verschillende natuurlijke etsmiddelen, waaronder azijn, citroensap en wijn, maar koffie is de beste optie gebleken.
Rocket Appartamento Compak E8
Lelit Bianca , KitchenAid - Siphon Coffee Brewer/kitchenaid grinder

787
gilleko B. schreef: zo 21 mei 2023, 08:21 Leuk bericht, met veel interesse gelezen.

Afbeelding
Door mijn beroep moest ik vaak RVS lassen etsen, nooit geweten dat het met koffie kon
wat doet het met je maag? vraag ik me dan af?

789
Ben70 schreef:
gilleko B. schreef: zo 21 mei 2023, 08:21 Leuk bericht, met veel interesse gelezen.

Afbeelding
Door mijn beroep moest ik vaak RVS lassen etsen, nooit geweten dat het met koffie kon
Binnenkort een Lelit Bianca te koop?
Afbeelding
Numbers are good but never loose the focus, a quality cup profile is not negotiable!

790
bobbee schreef: zo 21 mei 2023, 09:20
Ben70 schreef:

Afbeelding
Binnenkort een Lelit Bianca te koop?
Afbeelding
:lol: :lol: