Na lang op internet rond te hebben gespeurd en gezocht lijkt het me goed om eens een topic te openen. Desondanks het inlezen van de beginners categorie vraag ik toch graag om wat extra hulp.
Na lang na te hebben gedacht heb ik toch de keuze gemaakt om voor een semi automaat te gaan inplaats van een super automaat.
Ik ben niet echt een espresso drinker. Misschien in de toekomst wel als ik en de automaat goede espresso kunnen zetten en goede vrienden kunnen zijn, maar zelf drink ik normale koffie. En het lijkt me leuk om thuis eens de barista uit te hangen dus wil ik beginnen met Americano of een lungo. Mijn vriendin drinkt graag cappuciono dus een stoom pijpje dient aanwezig te zijn.
Waarschijnlijk, zoals velen, kwam ik natuurlijk uit op Solis. Mijn oog is gevallen op een 2e handse grind & infuse pro 115a / Sags barista express / grind en infuse perfetta (1019). Budget max 300 euro.
Mijn eerste vraag eigenlijk, waarom zou ik wel of geen Solis moeten nemen?
En wat mijn 2e vraag betreft, zijn er andere opties/combinaties rondom een budget van 300 euro (2e hands) voor een bonen maler icm een machine?
Suggesties zijn welkom
Alvast heel erg bedankt!