Re: Man en mes

801
Die balletjes gebruikten wel altijd als munitie :).

Maar meestal vulde ik de vullingen bij uit een potje inkt met een injectienaald.

Wel zo duurzaam. En de parker inkt droogde sneller wat ik als linkshandige wel kon waarderen. Scheelde gedoe met die groene blotpapiertjes.

Ik heb nog een mooie rottring met een vulmechanisme. Helaas heeft daarvan de kroon losgelaten. Vast wel te fixen. Maar scheelde gedoe met injectienaalden.

Gebruik nu een waterman die ik een keer gekregen heb.
Thuis: Londinium 1P * Weber HG-1
Werk/Vakantie: Aeropress * Commandante C40 * Flair 58

802
Wat een jeugdsentiment allemaal. Ze schrijven gewoon heerlijk en het gedoe met inktvullen vind ik gewoon leuk.

Overigens, over messen gesproken....ik heb meer dan anderhalf jaar geleden een Herder 1922 koksmes besteld en betaald, en dat is nog steeds niet geleverd. Door de inflatie is dat mes nu een klap duurder, dus ik heb de bestelling nog uitstaan. Die leveringsproblemen zijn toch wel extreem. Ik wacht nog steeds geduldig af. Heb al wel x maal gevraagd hoe dit kan. Jullie horen van mij als ik 'm heb ontvangen...
Rocket Cellini Evoluzione V2, Eureka Mignon

803
Wow! Dat is wel heel erg lang. Ik hoop dat het gaat lukken. Anders kunnen ze net zo goed de tent sluiten, zonder materiaal geen handel.
Numbers are good but never loose the focus, a quality cup profile is not negotiable!

804
Japanse messen hebben het afgelopen jaar gemiddeld ook een 30% prijsverhoging gezien. Voor een land dat al decennia lang geen inflatie kent is het wel opvallend, maar het zal te maken hebben met dat er steeds minder handwerkers zijn die het vak over willen nemen.
Ik brand mijn eigen koffie op een bedenkelijk niveau.

805
Joste schreef: zo 04 jun 2023, 22:46 Wat een jeugdsentiment allemaal. Ze schrijven gewoon heerlijk en het gedoe met inktvullen vind ik gewoon leuk.

Overigens, over messen gesproken....ik heb meer dan anderhalf jaar geleden een Herder 1922 koksmes besteld en betaald, en dat is nog steeds niet geleverd. Door de inflatie is dat mes nu een klap duurder, dus ik heb de bestelling nog uitstaan. Die leveringsproblemen zijn toch wel extreem. Ik wacht nog steeds geduldig af. Heb al wel x maal gevraagd hoe dit kan. Jullie horen van mij als ik 'm heb ontvangen...
Mijn 1922 is een jaar of 15 oud. Was toen nog betaalbaar. Als ik zie wat Herder nu kost weet ik niet of ik het nog zou kopen.Prijzen tegenwoordig zijn waanzinnig.Deze week mijn grondwaterput verlegd. Wat PVC spul nodig. Stukkie pijp van 40 mm,drie bochten en moffen en twee stopcontacten. Das dan 56 e zegt men met een stalen gezicht. Ik had 35 e bij me en dacht dat dit meer dan genoeg zou zijn. Niet meer normaal.

807
Mes ziet er leuk uit en het is erg goedkoop maar de website vind ik ook wel erg schreeuwerig. Dat er 70% "korting" wordt gegeven is een beetje fictief omdat het mes niet in de winkel om de hoek voor dat hogere bedrag in de vitrine ligt. De 'reviews' lijken me nep met allemaal op elkaar lijkende foto's van de 'klanten' en om de haverklap schuift er een balk over het scherm om te roepen dat meneer x of y uit zierikzee er nu net weer een heeft besteld ;-)
Als een ober mijn warm eten komt brengen met het bord in de ene hand en een mes om mij mee te villen in de andere hand ben ik niet op mijn gemak ;-)
Het is een beetje een ordinaire manier van opdringerigheid. Ze bieden ook 'uitgestelde / gespreide betaling' aan voor als je je de aanschaf eigenlijk niet kunt veroorloven maar jezelf toch in de schulden wil steken ervoor.
Laatst gewijzigd door fransg op di 06 jun 2023, 09:41, 1 keer totaal gewijzigd.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

809
De Japanse opaatjes die dag in dag uit met hamer en staal boven verzengend vuur hangen om dit voor ons mogelijk te maken op unieke ambachtelijke traditionele manier van generatie op generatie doorgegeven zouden zich in hun graf omdraaien als ze zien hoe hun met bloed zweet en tranen verkregen handwerk wordt verramsjt.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

810
De dertig dagen tevredenheidsgarantie, dat ze dus garanderen dat je ruim vier weken tevreden zult zijn, geldt slechts als je de doos waarin je 'm krijgt ook die maand ongeopend laat en dus niks ervan loshaalt of ermee zou gaan snijden.

Ja zo kan ik ook tevredenheidsgarantie geven!

Ik zou ook huwelijksgeluksgarantie kunnen geven, op voorwaarde dat de gehuwden elkaar niet ontmoeten tot de garantietermijn is verlopen.

En zelfs dan geldt dat de retourzending op eigen kosten is.

Dus tevredenheid is gegarandeerd zolang je er niks mee doet en het pakket op eigen kosten terugstuurt.
Het moet niet gekker worden mensen!

Het mes is daarentegen wel "met precisie ontworpen" dus niet met de losse pols in houtskoolschets zoals je Japanners ook vaak bezig ziet.

Voor wie zich afvraagt wat "precisie" hier betekent: dat houdt in "tot in het kleinste detail".

Wat is het kleinste detail? Dat is atomair.

Dus gegarandeerd dat elk atoom van de snede op zijn / haar plaats ligt. En blijft liggen!

Zolang je de doos gesloten houdt tenminste.